آفتاب
بر اساس گزارش یک شبکه لبنانی؛

وزارت دادگستری سوریه از لبنان خواست هانیبال قذافی را تحویل دمشق دهد

وزارت دادگستری سوریه از لبنان خواست هانیبال قذافی را تحویل دمشق دهد

یک شبکه لبنانی اعلام کرد که وزارت دادگستری سوریه از دادستانی لبنان خواسته تا هانیبال قذافی را به مقامات سوریه تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه الجدید لبنان اعلام کرد که وزارت دادگستری سوریه از سمیر حمود، دادستان دادگاه تجدیدنظر لبنان خواسته تا هانیبال قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی را که اخیرا نیروهای امنیتی لبنان وی را از یک گروه مسلح تحویل گرفتند به مقامات سوریه تحویل بدهد به این دلیل که هانیبال قذافی به صورت قانونی مقیم سوریه بوده و دارای حق پناهندگی سیاسی است.

هانیبال قذافی اخیرا توسط افراد مسلح از مقابل هتل شرایتون دمشق ربوده شده بود اما بعدا آزاد شد و نیروهای امنیتی لبنان وی را در منطقه البقاع تحویل گرفتند.

دستگاه قضایی لبنان روز دوشنبه با اعلام اینکه هانیبال قذافی، اطلاعات مفیدی درباره پرونده ربوده شدن امام موسی صدر فاش کرده است، وی را به کتمان برخی اطلاعات در این باره متهم و حکم بازداشتش را صادر کرد.

طی بازجویی به عمل آمده از هانیبال قذافی وی به مسئول بودن نظام معمر قذافی در ربوده شدن امام موسی صدر اعتراف و فاش کرد که امام موسی صدر به هیچ وجه لیبی را ترک نکرده بود بلکه یک فرد دیگر خود را به جای امام موسی صدر جا زده و به ایتالیا سفر کرده بود.

انتهای پیام

کد N1068821

وبگردی