آفتاب

عصبانیت رژیم صهیونیستی از تصویب قطعنامه شورای حکام

عصبانیت رژیم صهیونیستی از تصویب قطعنامه شورای حکام

رژیم صهیونیستی ضمن ابراز خشم خود نسبت به بسته شدن موضوع پی ام دی در شورای حکام، ادامه تحقیقات آژانس درباره‌ این موضوع راخواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، در پی تصویب قطعنامه پیشنهادی گروه 1+5 در شورای حکام برای بسته شدن موضوع ابعاد نظامی احتمالی ( پی ام دی) وزارت امور خارجه اسراییل بیانیه‌ای منتشر و درآن اعلام کرد:‌ هنوز تردیدهای جدی و مسائل باقیمانده‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

در ادامه این یبانیه آمده است: ایران همچنان باید به طور کامل و رضایت‌بخش با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل تمام مسائل باقیمانده همکاری کند.

یووال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز پس از تصویب قطعنامه شورای حکام در روز سه شنبه، آن را سیاسی خواند و گفت که این اقدام حامل پیغامی غلط برای ایران است.

به گزارش ایسنا، در نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش نویس قطعنامه‌ای که از سوی کشورهای عضو گروه 1+5 برای خاتمه دادن رسیدگی به مسائل باقیمانده گذشته و حال برنامه هسته‌ای ایران به این شورا ارائه شد با اجماع و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

این قطعنامه نه فقط برای بستن موضوع پی ام دی ، بلکه از آن مهمتر به منظور تدوین فصل نوینی برای پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام در پرتو برجام و قطعنامه جدید شورای امنیت طراحی شده و به همین دلیل است که موجب لغو تمامی قطعنامه‌های گذشته می‌شود.

بر اساس این گزارش اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پس از تصویب این قطعنامه که گامی مهم در مسیر اجرای برجام محسوب می‌شود، بیانیه‌ای منتشر کرد و آن را تسلیم در برابر ایران خواند.

وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس به علاوه چین تاکنون از تصویب این قطعنامه استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1068724

وبگردی