آفتاب

استقبال هاموند از قطعنامه شورای حکام

استقبال هاموند از قطعنامه شورای حکام

وزیر امور خارجه انگلیس با استقبال از تصویب قطعنامه شورای حکام برای بستن موضوع ابعاد نظامی احتمالی گفت: ما منتظر تکمیل فعالیت‌های باقیمانده ایران هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس بامداد روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از ارزیابی‌ نهایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ظرفیت‌های هسته‌ای ایران استقبال و بر اهمیت تصویب قطعنامه در شورای حکام برای بستن این موضوع تاکید کرد.

هاموند در بیانیه خود آورده است: این یک روز مهم برای تعامل ما با ایران است. چهار سال تحقیقات درباره‌ ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران بسته شد و اکنون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند روی راستی آزمایی و نظارت بر توافق هسته‌ای تاریخی با ایران که در ژوئیه حاصل شد، تمرکز کند.

اجرای کامل این توافق به علاوه همکاری ایران با فعالیت‌های راستی آزمایی و بازرسی بیشتر موثرترین راه برای اطمینان در این است که ایران به دنبال برنامه هسته‌ای نظامی نیست. این مساله به تضمین امنیت منطقه کمک می‌کند و به ایران اجازه می‌دهد دوباره با جامعه جهانی وارد تعامل شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه انگلیس، هاموند در ادامه تصریح کرد: ما منتظر تکمیل فعالیتهای باقیمانده لازم از سوی ایران پیش از روز اجرای توافق هسته‌ای هستیم و در این صورت تحریم‌ها می‌تواند لغو شود.

به گزارش ایسنا غرب در حالی درباره‌ اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه‌ هسته‌ای ایران صحبت به میان می‌آورد که مقامات ایران همواره تاکید می کنند برنامه هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

یوکیا آمانو و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در بیانیه آغازین خود در نشست شورای حکام تاکید کرد که آژانس هیچ اسناد معتبری دال بر انحراف مواد هسته‌ای ایران در ابعاد نظامی احتمالی به دست نیاورده است.

انتهای پیام

کد N1068590

وبگردی