آفتاب

اتحادیه اروپا جمعه درباره تمدید تحریم‌های روسیه رای‌گیری می‌کند

اتحادیه اروپا جمعه درباره تمدید تحریم‌های روسیه رای‌گیری می‌کند

رییس شورای اروپا اعلام کرد، سفرای کشورهای عضو این اتحادیه قرار است روز جمعه درباره تمدید تحریم ها برای مدت شش ماه علیه روسیه به مذاکره بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته بودند تا هفته گذشته مساله تمدید این تحریم ها را تایید کنند اما ایتالیا خواستار بررسی و بحث دراین باره شد. به نظر نمی رسد مقام های ایتالیا و اتحادیه اروپا درباره تجدید تحریم‌های موجود به مشکلی بربخورند اما ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا ممکن است مساله روابط میان اتحادیه اروپا با روسیه را مطرح کند، حین اینکه عصر پنجشنبه با رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل به گفت و گو می‌پردازد.

دونالد تاسک، رییس شورای اروپا در دعوت نامه ای خطاب به رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشت: تمدید تحریم ها علیه روسیه باید براساس توافق های قبلی باشد. من از مقام هایی که قرار است روز جمعه در نشست بروکسل شرکت کنند، می خواهم تا پیشنهاد تمدید تحریم ها علیه روسیه را به مدت شش ماه دیگر، بررسی کنند و در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه نوشت: این نشست نتیجه مستقیم بررسی نهایی ماه مارس نشست شورای اروپا است که براساس آن مدت تحریم ها علیه روسیه باید مطابق با تحقق توافق‌نامه‌های مینسک باشد.

انتهای پیام

کد N1068553

وبگردی