آفتاب

هشدار پنتاگون نسبت به افزایش تحرکات داعش در افغانستان

هشدار پنتاگون نسبت به افزایش تحرکات داعش در افغانستان

پنتاگون نسب به رشد داعش در افغانستان هشدار داد و اعلام کرد: شاخه‌های داعش در افغانستان با اشغال مناطق و درگیری با طالبان فعال‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وزارت دفاع آمریکا همچنین گزارش داد، مجموع خشونت‌ها در افغانستان رو به افزایش است و وضعیت امنیتی از ماه ژوئن با افزایش حملات شورشیان و افزایش قربانیان در نیروهای امنیتی افغان رو به زوال گذاشته است.

پنتاگون همچنین اعلام کرد: پیشرفت‌های گروه داعش در "ولایت خراسان" به ویژه می‌تواند خشونت‌ها را گسترش و افزایش دهد.

در گزارش این وزارتخانه آمده است: گروه داعش از مرحله اولیه به جایی رسیده که آشکارا برای ایجاد مأمن با طالبان درگیر است و صراحتا فعال‌تر شده است.

این هشدار در حالی منتشر شده که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند که به مردم درباره استراتژی دولتش در مقابله با داعش اطمینان دهد. حملات تروریستی اخیر پاریس و سن برناردینو نشان دهنده گسترش و نفوذ ایدئولوژی داعش و تهدیدی فراتر از حضور در عراق و سوریه است.

حضور انشعابات داعش در افغانستان هم نشان دهنده منطقه بی‌ثبات دیگری است که این گروه تلاش دارد در آن پایگاهی دست و پا کند.

ژنرال جان کمبل، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان حضور و فعالیت اعضای داعش در افغانستان برای ایجاد پایگاه منطقه‌ای در جلال آباد را تایید کرد.

کمبل در این باره گفت که "نیروهای خارجی" از سوریه و عراق به افغان‌هایی پیوسته‌اند که پیش از این به داعش اعلام وفاداری کرده بودند.

وی اظهار کرد، برخی شواهد حاکی از آن است که حامیان داعش در ولایت ننگرهار تلاش دارند روابط خود با رهبری گروه در عراق و سوریه را تقویت کرده و تحکیم بخشند.

این مساله اما از جنبه دیگر گزارش پنتاگون مبنی بر اشغال برخی اراضی در ولایت ننگرهار به دست وفاداران داعش را تایید می‌کند.

انتهای پیام

کد N1068296

وبگردی