آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

برای همدردی با مسلمانان نیجریه در جهان اسلام عزای عمومی اعلام شود

برای همدردی با مسلمانان نیجریه در جهان اسلام عزای عمومی اعلام شود

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید در جهان اسلام برای همدردی با مسلمانان نیجریه اعلام عزای عمومی شده و سازمان کنفرانس اسلامی جلسه‌ای برای آن تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن محکومیت فاجعه انسانی نیجریه و کشتار شیعیان این کشور، اظهار کرد: امروز مسائل دردناک بسیاری وجود دارد که مهمترین آنان قتل عام شیعیان کشور نیجریه است.

وی با بیان این‌که «کشتار شیعیان نیجریه فاجعه‌ای عجیب و بی دلیل است» افزود: در این حادثه هولناک، ارتش نیجریه با تمام قوت به روی مردمی اسلحه کشید که نه سلاحی در دست داشتند و نه به کسی حمله کرده بودند و تنها گناه آنان این بود که در روز اربعین چندین میلیون نفر از علاقمندان به اهل بیت (ع) در راهپیمایی سوگواری سالار شهیدان، امام حسین (ع) با آرامش تمام شرکت کرده بودند.

این مرجع تقلید یادآور شد: آیا عمل به این برنامه مذهبی سبب می‌شود که به روایتی 300 نفر و به روایتی دیگر 500 نفر از مردم بی گناه را به خاک و خون بکشند. رهبر شیعیان نیجریه، علامه زکزاکی را مجروح و زندانی کرده و برخی از بستگان او را شهید کنند؟ و این اتفاق در حالی است که در سال گذشته 3 پسر ایشان را در یک زمان با هم به شهادت رساندند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: به عقیده ما باید در جهان اسلام برای همدردی با مسلمانان نیجریه اعلام عزای عمومی شده و سازمان کنفرانس اسلامی جلسه‌ای برای آن تشکیل دهد.

این استاد درس خارج فقه حوزه تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی که از بیش از 50 کشور تشکیل شده، چه خاصیتی دارد؟ و آیا نباید جلسه‌ای برای این فاجعه تشکیل دهد؟

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه،‌ این مرجع تقلید اظهار کرد: این سازمان باید از دولت نیجریه توضیح بخواهد و خواستار آزادی هرچه زودتر رهبر شیعیان نیجریه شود.

وی گفت: باید عوامل این جنایت بزرگ شناسایی و در دادگاه بین المللی محاکمه و به کیفر اعمال خود برسند.

این مرجع تقلید با انتقاد از مجامع جهانی خاطرنشان کرد: مجامع جهانی که برای حادثه پاریس آن همه عکس العمل نشان دادند، در برابر این جنایت گسترده‌تر از پاریس چه عکس العملی نشان داده و می‌دهند؟ آیا نباید ثابت شود که خون اروپایی‌ها از خون مسلمانان رنگین‌تر نیست؟

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «قتل عام در همه جا ناپسند است، خواه در پاریس باشد یا نیجریه» تصریح کرد: دشمن اصلی کشور نیجریه بوکوحرام است که مسلح به انواع سلاح‌ها هستند، نه شیعیان آرام و علاقمند به کشورشان.

این استاد درس خارج حوزه بیان کرد: ما یقین داریم که خون این بی گناهان دامان جنایتکاران صحنه و پشت صحنه را خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N1068198

وبگردی