آفتاب
صادق خرازی در دانشگاه شیراز:

سردارسلیمانی ازفضیلت‌های ایران/نمی‌گویم دولت اصلاحات اشتباه نداشت

سردارسلیمانی ازفضیلت‌های ایران/نمی‌گویم دولت اصلاحات اشتباه نداشت

شیراز- رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: سردار سلیمانی و ظریف از فضیلت های جمهوری اسلامی ایران هستند که هر کدام به نوبه خود در جایگاه رفیع امروز کشور در جهان نقش اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد صادق خرازی سه شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز با بیان اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه فعالیت ها و تلاش های یک فرد خاص نیست، افزود: اگر امروز ما در جهان دارای جایگاه هستیم و صحبت می کنیم تنها به واسطه فعالیت و حضور دکتر ظریف نیست بلکه بخش بسیار کوچکی از آن به ایشان بر می گردد.

وی یادآور شد: زمانی که بحث سپاه قدس مطرح شد گروهی مطرح کردند که دلیلی برای فعالیت این مجموعه و حمایت از مقاومت وجود ندارد اما نتیجه آن نگاه استراتژیک که از فکر مقام معظم رهبری نشات گرفت به یک قدرت بازدارنده تبدیل شد که جهان در یک طرف میز نشست و جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در طرف دیگر میز.

خرازی یادآور شد: امروز، جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت بازدارنده است که در درون نظام، مردم و اقشار مختلف سیاسی و در بیرون نیز نیروهای واکنش سریع وجود دارند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: نمی توانیم رشادت های سردار قاسم سلیمانی را نادیده بگیریم چرا که امثال ایشان باعث سربلندی، قدرت و اقتدار برای جمهوری اسلامی ایران هستند همان گونه که نماد مذاکرات نیز آقای ظریف است.

وی تاکید کرد: ظریف و سردار سلیمانی جزو فضیلت های این سرزمین هستند.

خرازی با تاکید بر وحدت و انسجام در کشور گفت: امروز ضرورت دارد وحدت و میثاق را به گونه ای ترسیم کنیم که علیرغم تمامی اختلافات، منطقی با یکدیگر سخن بگوییم.

خرازی با بیان اینکه اصولگرا و اصلاح طلب زیر چتر ایران اسلامی نقش آفرینی می کنند، گفت: نباید گروهی احساس کنند که طی چندین سال گذشته با وثیقه آزاد بودند.

وی ادامه داد: میزان مشارکت مردم در انتخابات اقتدار نظام اسلامی ایران است اما باید مجلسی به وجود آید که به دنبال ایمان مردم باشد نه اینکه به فکر سیمان کردن وزیر خارجه.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: مجلسی باید ایجاد شود که در عمل حامی اعتقادات، بسیج، روحانیت و موازین باشد نه اینکه مجلسی برگرفته از برخی پولها ایجاد شود.

خرازی ادامه داد: اختلاف در نوع نگاه وجود دارد اما در آستانه انتخابات همه باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه تحریم یک شعار انحرافی است، گفت: تحریم را باید به طور کامل فراموش کرد و هر دو جناح با تمام توان مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه آزادی محصور در یک اندیشه نمی تواند باشد، گفت: دانشجو خشونت گرا نیست بلکه آزادی گرا است، باید یکدیگر را درک کنیم زمانی که سخن از تعامل و گفتگو می زنیم. نباید فراموش کرد که مهمترین عنصر احترام به یکدیگر است. من به عنوان یک اصلاح طلب هیچ وقت نگفته ام که اشتباه نکردیم و یا در دولت اصلاحات اشتباهی وجود نداشت اما آنچه که مسلم است با دین و ایمان مردم بازی نکردیم.

خرازی افزود: وقتی می گوییم بسیج نیرویی مومن و ایمانی است همان چهره مقدس و با ارزشی نمایان می شود که در ۸ سال دفاع مقدس رقم خورد. بنابراین سلام می کنیم بر بسیج و بسیجیان و خدا نگذرد از کسانی که میان ما شکاف انداخته اند چرا که هیچ کس نمی تواند فضیلت های یک شخصیت مورد احترام را نقد کند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: خروجی رأی مردم باید به اقتدار ملی و هویت ایرانی منتج شود.

خرازی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فتنه دو روی سکه بود که فقط یک روی آن دائم بیان می شود در حالی که امروز باید گفت کسانی که مردم را خس و خاشاک خواندند کجا هستند. مردم در انتخابات شرکت می کنند چرا که باید مجلس و دولتی وفادار به شهدا و آرمانهای انقلاب داشته باشیم، دولت و مجلس دروغگو نباشد و با ایمان مردم نیز بازی نکند.

وی افزود: اینکه در برخی مواقع می گویند اصلاح طلبان در یک بحث مشخص موضع گیری نکردند درست نیست چرا که رسانه ملی ما را تحریم کرده و اجازه صحبت به ما نمی دهد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر دیدار رئیس دولت اصلاحات با ملک عبدالله در گذشته نیز گفت: در این سفر که هماهنگ شده بود من شخصا حضور داشتم و به طور کامل نیز از وقایع مطلع هستم و رئیس دولت اصلاحات با اینکه وزیر خارجه وقت برای خوش‌آمد برخی پاسپورت دیپلماتیک برای وی صادر نکرد با دستور مقام معظم رهبری با پاسپورت دیپلماتیک از کشور خارج شد و من با پاسپورت معمولی همراهی کردم.

خرازی ادامه داد: هیچ گونه ملاقات رسمی و خصوصی از پیش مشخص نشده بود اما در ضیافت شام کاری، تشریفات عربستان درخواست دیدار ملک عبدالله با رئیس دولت اصلاحات را مطرح کرد همانگونه که همواره روسای کشورهای مختفلف درخواست دیدار خصوصی با رئیس دولت اصلاحات داشتند.

وی افزود: در این ملاقات خصوصی نیز شخصا به همراه یک مترجم حضور داشتم که ملک عبدالله پس از ابراز نگرانی از وضعیت آن روز کشور با سخنان و انتقاد رئیس دولت اصلاحات مبنی بر رفتار دولت عربستان در پاکستان و افغانستان و همچنین رفتار نامناسب آنها با زائران ایرانی مواجه شد که خود من در یک یادداشت از او خواستم که مقداری در سخنان خود آرام باشد حال اگر کسی می خواهد نقد کند نباید فراموش شود که بعد از دوران اصلاحات نیز کسانی با پادشاه عربستان دیدار کردند و دست در دست او قرار دادند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سئوال دانشجویی دیگر مبنی بر ارسال نامه از جانب خرازی به دولت آمریکا نیز گفت: رفتارهای دیپلماتیک در دنیا مشخص است و هیچ گاه یک سفیر نمی تواند خارج از آن رفتار کند. پرونده من در امور خارجه مشخص است و خوشبختانه تا زمانی که در پاریس بودم اجازه ندادم نام حزب الله در فهرست گروهک های تروریستی ثبت شود که متاسفانه یک سال پس از خروج من از پاریس، نام حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی ثبت شود.

کد N1068046

وبگردی