آفتاب

دهدشتی: مفسدان اقتصادی از اصولگراها و اصلاح طلب ها سوء استفاده می کنند

دهدشتی: مفسدان اقتصادی از اصولگراها و اصلاح طلب ها سوء استفاده می کنند

تابناک نوشت: نماینده مردم آبادان گفت: به زغم اینکه افراد اصیل در دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب انسان های پاک دستی هستند، گاهی مسامحه ها و غفلت هایی می شود و افرادی در زیرمجموعه اینها قرار می گیرند که برای خود از این حاشیه امن سوءاستفاده می کنند.

حسین دهدشتی در خصوص این موضوع و سخنان روز گذشته خود در مجلس گفت: یکسری دستگاه هایی داریم که با اسم شرکت های خصوصی یا نیمه دولتی زیر مجموعه دستگاه هایی مانند بانک ها، یا مناطق آزاد و یا صندوق های بازنشستگی فعالیت دارند؛ برای نمونه، صندوق بازنشستگی نفت که حجم زیادی از بازنشستگان و حجم بزرگی از سرمایه ها را در خود جای داده، ولی عملا نظارتی بر اینها نیست.

وی همچنین افزود: این قبیل شرکت ها عموما برنامه های خود را جایی ارائه نداده اند و حتی برخی از آنها برنامه ای هم ندارند. متأسفانه سیستم این نوع مؤسسات هم به دلیل موانع قانونی کاملا غیر شفاف است و شاید یکی از مشکلات اساسی کشور همین عدم شفاف سازی توسط این قبیل شرکت هاست، در چنین مؤسساتی که به اسم شرکت خصوصی هستند، اجازه نظارت هم داده نمی شود.

دهدشتی گفت: به همین دلیل، گاهی در این شرکت ها زمینه های فساد زیادی ایجاد شده است؛ برای نمونه اگر فردی در کشور اختلاس کند یا حتی از راه های نامشروع مانند دزدی، پولی را به بانک بیاورد، بانک ها بدون معطلی مبلغ را قبول می کنند، حتی وام هم به آنها می دهند، تنها دلیل آن عدم نظارت و شفافیت در کارهاست.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه برخی گروه بندی ها هم زمینه هایی فراهم می کنند تا این افراد در زیر پرچم این جناح های سیاسی به اسم کمک کننده جذب شوند و بعد از تخلف فراوان، جناح ها برای جلوگیری از این آبروریزی از فرد حمایت می کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به نظر من، یکی از اشکالات بروز فساد در کشور، عملکرد ضعیف مجلس است. اکنون در مجلس ما تحقیق و تفحص ساختار مشخصی ندارد. گاهی تحقیق و تفحص انجام می شود، ولی نتیجه ای ندارد؛ نمونه آن تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی است که تا کنون به نتیجه نرسیده است.

دهدشتی همچنین خاطرنشان ساخت: تا هنگامی که با دانه درشت ها در کشور برخورد جدی نشود، فساد در این کشور ریشه کن نمی شود. هم اکنون کارمندی که تخلف کرده، در پاسخ به اینکه دلیل تخلف شما چه بوده، می گوید: هزار هزار میلیارد از کشور می برند، شما به ما گیر داده ای؟ به همین دلیل، فضای روانی بسیار ناپسندی در کشور ایجاد شده که خسارت آن به مراتب بیش از تخلفات دیگر است.

این نماینده مجلس درباره دست های پشت پرده نیز گفت: اینها عملا زیر پرچم جناح های سیاسی هستند، به زغم اینکه افراد اصیل در دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب انسان های پاک دستی هستند، گاهی مسامحه ها و غفلت هایی می شود و افرادی در زیرمجموعه اینها قرار می گیرند که برای خود از این حاشیه امن سوءاستفاده می کنند و بالا می آیند.

وی تأکید کرد: باید از کسانی که زیاد شعار می دهند دوری کرد، زیرا عملا در زیر مجموعه این افراد فساد بیش از هر جای دیگری است.
29213

 

کد N1067765

وبگردی