آفتاب

کنار گذاشتن طرح های انرژی هسته‌ای در اندونزی

کنار گذاشتن طرح های انرژی هسته‌ای در اندونزی

اندونزی به احتمال زیاد طرح‌هایش برای تاسیس چهار نیروگاه انرژی هسته‌ای را تا سال 2025 کنار خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ایندونژیا اینوستمنت، سودیرمن سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی اخیرا اعلام کرد برای تامین اهداف دولت در کسب ظرفیت 136.7 گیگاوات انرژی تا سال 2025 و 430 گیگاوات تا سال 2050 چندین جایگزین- به ویژه انرژی‌های قابل تجدید- وجود دارد.

انرژی هسته‌ای به دلیل مخاطرات سلامتی، آسیب‌های محیطی و منع گسترش سلاح هسته‌ای بحث برانگیز است. فاجعه هسته‌ای سال 2011 ژاپن خطرات کسب انرژی هسته‌ای را بر جسته کرد.

با این حال وزیر انرژی اندونزی ابراز داشت که اندونزی پیگیری پیشرفت‌ها در موضوع استفاده از انرژی هسته‌ای را ادامه خواهد داد و با وجود این که تکنولوژی هسته‌ای در کوتاه مدت و میان مدت گزینه موردنظر نخواهد بود اما دولت ممکن است بهره‌مندی از این منبع انرژی را به سال 2050 موکول کند.

از دهه 1950 اندونزی به آزمایش بر روی سه راکتور کوچک در یوگیا کارتا (100 کیلووات) ، بندونگ (250 کیلووات) و سرپونگ (30 کیلووات) پرداخته است.

در طرح انرژی ملی اندونزی اهداف و راهبردهای توسعه انرژی این کشور را وضع کرد. در سال 2006 آخرین مرتبه‌ای که این طرح مورد بازنگری قرار گرفت هنوز فضا برای توسعه هسته‌ای وجود داشت اما در بازنگری بعدی استفاده از انرژی‌های قابل تجدید از قبیل انرژی زمین گرمایی در اولویت نخست تامین انرژی اندونزی قرار خواهد گرفت.

این گونه برنامه‌ریزی شده تا سال 2025 تا 23 درصد انرژی اندونزی از طریق انرژی‌های قابل تجدید تامین شود.

انتهای پیام

کد N1067688

وبگردی