آفتاب

دادستان عالی روسیه سرویس‌های مخفی آمریکا را متهم کرد

دادستان عالی روسیه سرویس‌های مخفی آمریکا را متهم کرد

دادستان عالی روسیه سرویس‌های مخفی آمریکا و یک سرمایه گذار غربی را به دست داشتن در پخش یک فیلم درباره فساد در خانواده خود متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ در این فیلم ویدئویی آنلاین که اوایل ماه جاری میلادی از سوی الکسی ناوالنی، منتقد دولت مسکو پخش شد، دو پسر یوری چایکا، دادستان عالی روسیه به فساد متهم شده‌اند ، آنها همچنین متهم هستند که با کمک مقام‌های تحت امر پدرشان از مزیت‌های زیادی بهره‌مند هستند.

چایکا درنامه‌ای که در روزنامه کومرسانت منتشر شد، این اتهامات را رد کرده و نوشت، این اقدامات توسط بیل برودر آمریکایی و یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در روسیه و سرویس‌های مخفی آمریکا و به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای تخریب اعتبار روسیه صورت گرفته است.

دادستان عالی روسیه در ادامه نامه خود نوشته است: هیچ شکی ندارم که مردم می‌دانند این فیلم را سرویس‌های مخفی آمریکا و این سرمایه‌گذار متولد ایالات متحده ساخته اند. برودر و روسایش در سرویس‌های مخفی آمریکا تصمیم داشته‌اند تا از مرگ مگنیتسکی به نفع خود بهره ببرند. آنها می‌خواهند از این روند برای بی اعتبار کردن وجهه روسیه در جامعه بین الملل سوءاستفاده کنند.

بیل برودر که اکنون شهروند انگلیس است، مقام‌های مالیاتی روسیه را به تقلب گسترده متهم کرده و گفته که این اقدامات توسط سرگئی مگنتینسگی، وکیلی که کشته شد، فاش شدند؛ مگنتینسگی وکیل صندوق‌های تامین سرمایه این سرمایه‌گذار متولد آمریکا بود که خودش در 2008 به اتهام فرار از پرداخت مالیات دستگیر و در 2009 در زندانی مسکو درگذشت.

انتهای پیام

کد N1067672

وبگردی