آفتاب
تخت روانچی:

بدون مبارزه جمعی با تررویسم، بحران سوریه حل نخواهد شد

بدون مبارزه جمعی با تررویسم، بحران سوریه حل نخواهد شد

معاون اروپا آمریکای وزارت امور خارجه گفت: اگر با پدیده تروریسم توسط همه کشورها و به طور دسته جمعی برخورد نشود امکان حل بحران سوریه وجود ندارد.

به گزارش مهر، مجیدتخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در جریان سفر دو روزه خود به چک با «مارتین تلاپا» همتای چکی خود ملاقات کرد. در این ملاقات طرفین با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حاصله در روابط دو کشور طی یکسال گذشته بر تداوم و تقویت این روند تاکید کردند.

گسترش همکاری در بخش سیاسی-پارلمانی و اقتصادی و همکاری در زمینه‌هایی همچون انرژی، راه آهن، ماشین آلات صنعتی از جمله موضوعات مورد توافق دو طرف بود. در بخش منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مسائل منطقه بویژه تروریسم و بحران سوریه از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

تخت روانچی با اشاره به فراگیری پدیده تروریسم و خطر جهانی آن اظهار کرد: اگر با پدیده تروریسم توسط همه کشورها و به طور دسته جمعی برخورد نشود امکان حل بحران سوریه وجود ندارد.

تلاپا نیز در خصوص سوریه تاکید کرد: این بحران راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل سیاسی با احترام به اراده  مردم سوریه میسر می‌شود.

تخت روانچی در دیدار موضوع همکاریهای ایران و اتحادیه اروپا را مهم دانست و بر تحکیم روابط  با کشورهای اروپایی تاکید کرد.

وی در این ملاقات با اشاره به نشست اخیر گروه های مخالف دولت سوریه که تروریست ها هم در آن حضور داشتند، گفت: گفتگوهایی که تروریست‌ها در آن مشارکت داشته باشند نمی‌تواند به نتیجه برسد.

معاون وزیر امور خارجه چک نیز ایران را کشوری کلیدی در منطقه خاورمیانه توصیف کرد و گفت: ایران می تواند نقش ویژه ای در حل مسائل منطقه و تنوع انرژی اروپا داشته باشد.

 

کد N1067549

وبگردی