آفتاب
دفتر نخست‌وزیری عراق:

شکایت بغداد از ترکیه در شورای امنیت همچنان به قوت خود باقی‌ است

شکایت بغداد از ترکیه در شورای امنیت همچنان به قوت خود باقی‌ است

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه نظامیان ترک به طور کامل از خاک این کشور خارج نشده اند، اعلام کرد: شکایت بغداد از آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، دفتر نخست وزیری عراق امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ترکیه به طور کامل از خاک این کشور عقب نشینی نکرده اند.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه خود اعلام کرده است: شکایت ارائه شده از سوی دولت عراق به شورای امنیت همچنان پابرجاست. 

در همین راستا «سعد الحدیثی» سخنگوی این دفتر در گفت و گو با «سومریه نیوز» با بیان اینکه نیروهای ترک حاضر در بعشیقه به شکل جزئی از این پادگان عقب نشینی کرده و به شکل کامل از خاک عراق خارج نشده اند، اظهار داشت: درخواست دولت عراق در خصوص عقب نشینی تمام نیروهای نظامی ترکیه از خاک عراق واضح بوده و منظور از آن تغییر شکل حضور آنان نبوده است.

الحدیثی همچنین افزود: موضع سیاسی و دیپلماتیک عراق در این خصوص ادامه دارد و شکایتی که دولت به شورای امنیت ارائه کرده است همچنان پابرجاست. وی ادامه داد: درخواست عراق برای برگزاری جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز همچنان به قوت خود باقی است.

گفتنی است، خبرگزاری آناتولی ترکیه روز گذشته از انتقال بخشی از نیروهای ترکیه که در پادگان بعشیقه در استان نینوا مستقر بودند به شمال عراق خبر داد.

کد N1067483

وبگردی