آفتاب

درآمد داعش از دریافت مالیات به اندازه فروش نفت است

درآمد داعش از دریافت مالیات به اندازه فروش نفت است

بر اساس تحقیقات انجام شده، ترویستهای داعش از ساکنان مناطق تحت کنترل این گروه در عراق و سوریه مبالغ هنگفتی پول را با استفاده از مالیات‌بگیران و خبرچین‌ها می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌به نوشته روزنامه دیلی میل، مردم ساکن مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش همچنین مجبور هستند به بهانه اخذ "زکات" پول بیشتری پرداخت کنند تا داعش با استفاده از آن حقوق هزاران تن از نیروهای خود را پرداخت کرده و پول مربوط به خدماتی نظیر تمیز کردن خیابانها و یارانه نان را به دست بیاورد.

یک تحقیق که از سوی نشریه فایننشیال تایمز انجام شده فاش ساخته که گروه تروریستی داعش در حال حاضر به همان میزان درآمدی که از فروش نفت دارد، از اخذ مالیات، توقیف اموال و دیگر اخاذی ها از ساکنان مناطق تحت کنترل خود نیز درآمد کسب می‌کند و برآورد شده که این تروریستها در طول سال گذشته میلادی از طریق مالیات، اخاذی و توقیف اموال معادل 450 میلیون دلار پول کسب کرده‌اند.

داعش افراد ثروتمند و تاجر را در مناطق تحت کنترل خود به بهانه پرداخت زکات مجبور کرده 2.5 درصد از سرمایه خود را به اخذکنندگان مالیات این گروه تروریستی ببخشند و کشاورزان را نیز مجبور کرده معادل پنج درصد از محصول آبیاری شده و 10 درصد از محصول به دست آمده از بارش باران را به آنها بدهند.

روزنامه فایننشیال تایمز به منظور انجام این تحقیق با منصور 26 ساله، یکی از مغازه‌داران در شرق سوریه گفت‌وگو کرد. او از جمله کسانی بود که پرداخت پول به داعش را به تاخیر انداخت و بعد از این کار مقامهای داعش به سراغ او آمدند.

وی شرح می‌دهد که چهار مقام داعش به مغازه خواربار فروشی وی حمله کرده و مالیات او را معادل 32500 لیر سوریه محاسبه کردند. همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد یکی از اصلی ترین منابع درآمد داعش در طول یک سال گذشته پولی بوده که دولت عراق به کارمندان این دولت که ساکن مناطق اشغال شده توسط داعش بوده‌اند پرداخت کرده است.

برآورد شده از مجموع دست کم یک میلیون عراقی ساکن شهر موصل که تحت کنترل داعش است، حدود 400 هزار نفر کارمند دولت عراق هستند.

بر طبق برآورد کمیته دارایی پارلمان عراق، میزان پول حقوق پرداختی دولت این کشور که در طول یک سال گذشته به دست تروریستهای داعش افتاده معادل یک میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام

کد N1067466

وبگردی