آفتاب
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در نشست خبری:

اقدامات دیپلماتیک برای کاهش رنج مسلمانان نیجریه صورت گیرد

اقدامات دیپلماتیک برای کاهش رنج مسلمانان نیجریه صورت گیرد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاهبا بیان اینکه ما از ظلم و جنایتی که در حق مسلمانان نیجریه صورت می‌گیرد متأسفیم، گفت: امیدواریم اقدامات دیپلماسی صورت پذیرد تا مسلمانان بیش از این رنج نبینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در نشست خبری به تشریح اهداف و ویژگیهای جشنواره پژوهشی نیروهای مسلح با محوریت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) با عنوان جشنواره سلمان فارسی پرداخت.

وی از تحقیق به عنوان حلال مشکلات در تمامی حوزه‌ها یاد کرد و اظهار داشت: برجسته‌ترین مصداق قدرت علم است و علم نه تنها منشأ قدرت بلکه منشأ ثروت نیز است.

وی افزود: علم مطمئن ترین ثروتی است که هیچکس نمی تواند تحریمش کند.

حاجی صادقی بهترین راه برای دستیابی به اهداف متعالی را تحقیق محورعمل کردن دانست و اظهار داشت: ما در دین اسلام از فرهنگ و آموزه‌های بی نظیر الهی برخورداریم که خداوند متعال با شناخت کامل ویژگیها و نیازهای انسان آنها را ارائه کرده اما مشکل، عدم توانمندی ما در استخراج مطالب است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تحول در علوم انسانی بیش از گذشته جدی گرفته شود ودر تمامی عرصه‌ها اعم از سیاست، اقتصاد، امنیت، مدیریت و به ویژه فرهنگ بتوانیم با تحقیق و پژوهش علوم انسانی اسلامی را استخراج کنیم.

حاجی صادقی در ادامه با معرفی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) گفت: خروجی سه دهه فعالیت این پژوهشگاه بیش از ۷۰۰ اثر، ده‌ها کار تحقیقاتی و صدها کتاب آموزشی تا سال گذشته بوده؛ که تمام این فعالیت‌ها فقط در حوزه ماموریتی سپاه و بسیج بود.

وی افزود: اما از سال ۹۳ بنا بر کار کارشناسی که در ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت با اجازه رهبری حوزه مأموریتی این پژوهشگاه به تمامی نیروهای مسلح تسری یافت و همه نیروهای مسلح از لحاظ متون آموزش علوم اسلامی و انسانی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی تکریم پژوهش و پژوهشگر، حمایت از مراکز و مجموعه های پژوهشی نیروهای مسلح، کمک به موضوع تولید علم و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری، ارتقاء تعامل و هم افزایی مراکز پژوهشی و جلوگیری از موازی کاری و نیز معرفی آثار برجسته را از اهداف برگزاری اولین جشنواره پژوهشی سلمان فارسی برشمرد و اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت، حضور و نقش آفرینی تمامی نیروهای مسلح برگزار می شود.

حاجی صادقی با بیان اینکه اولین جشنواره پژوهشی سلمان فارسی ۲۶ آذرماه سال جاری با محوریت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) در سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم در قم برگزار می شود، گفت: در این جشنواره آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، حجت الاسلام صفایی و حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی افزود: در این جشنواره ۲۷۸ اثر از مراکز پژوهشی نیروهای مسلح شامل ۴۴ اثر از ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۵۸ اثر از نیروی انتظامی، ۵۴ اثر از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ۱۲۲ اثر از سپاه و بسیج ارائه شده که این آثار پس از ارزیابی در عنوان‌های فقه و اصول، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام، علوم تربیتی و رفتاری و مطالعات مربوط به انقلاب اسلامی در سه سطح معرفی می‌شوند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش شخصیت علمی و فکری، اسلامی بودن، دفاع جانانه از اسلام ناب و افتخاری برای ایرانیان بودن را از ویژگیهای برجسته سلمان فارسی و وجه نامگذاری این جشنواره برشمرد و افزود: روحیه دینی وانقلابی سلمان و اینکه این صحابی گرانقدر رسول خدا (ص) فضائل بی شماری از زهد، تقوی، دانش و نظریه پردازی را در وجود خویش متعالی ساخته بود موجب نامگذاری این جشنواره پژوهشی به نام سلمان فارسی شد.

حاجی صادقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته نیروهای مسلح و پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) در حوزه علوم انسانی اسلامی گفت: اقدامات مؤثری در چارچوب نیروهای مسلح در حوزه سبک زندگی انسانی و تحول در زندگی انسانی صورت گرفته که انسان مطلوب، خانواده مطلوب، سازمان مطلوب در حال تدوین و ارائه است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نواقص ما در امر پژوهش عدم تمرکز، ارتباط و تعامل مؤثر است که امیدواریم این جشنواره گامهای مؤثری را نیز در این راستا بردارد.

وی با اظهار تأسف از به شهادت رساندن جمعی از شیعیان در نیجریه اظهار داشت: جبهه استکبار در برابر اسلام احساس خطر کرده و مرگ تدریجی خود را قطعی می بیند؛ از این رو با تمام وجود فشارها و اقدامات ناشایست خود را برعلیه مسلمانان گسترش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما از ظلم و جنایتی که در حق مسلمانان نیجریه صورت می‌گیرد متأسفیم و دست صهیونیست‌ها و استکبار جهانی را در پس پرده این اتفاقات می بینیم؛ مسلمانان در نیجریه بهترین شهروندان این کشور بوده و امیدواریم اقدامات دیپلماسی صورت پذیرد تا مسلمانان بیش از این رنج نبینند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه پیرامون کمک‌های مستشاری ایران در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران از جبهه مقاومت همواره دفاع می‌کند و در این راه از مواضع خود کوتاه نمی‌آید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش به تلاشگران عرصه تحقیق و پژوهش گفت: ما روند علمی پژوهشی خوبی را دنبال می کردیم اما نباید این روند کند شود و دانشجویان ما می‌بایست فارغ از روزمرگی به پژوهش روی بیاورند.

کد N1067444

وبگردی