آفتاب

ادعای عکاظ درباره درخواست سوریه، عراق و ایران از روسیه برای تشکیل ائتلاف ضد داعش

ادعای عکاظ درباره درخواست سوریه، عراق و ایران از روسیه برای تشکیل ائتلاف ضد داعش

منابع عراقی اعلام کردند که پیشنهادهایی به مسکو از جانب ایران، سوریه و عراق داده شده مبنی بر تبدیل کمیته چهارجانبه مشترک میان این چهار کشور به یک ائتلاف ضد داعش.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ با بیان این مطلب گفتند، این درخواست به دلیل تردید بغداد، تهران و دمشق نسبت به جدیت ائتلاف تحت امر آمریکا در از بین بردن داعش است.

به گفته این منابع، ایران طبق متن پیشنهادی که به مسکو تحویل داده است، مسکو را از هرگونه هزینه نظامی معاف کرده است.

طبق گفته منابع، در این متن آمده است، ایران از ارائه هر چیزی که دمشق و بغداد آن را طلب کنند، کوتاهی نمی‌کند و در ارائه هرگونه حمایت نظامی که آنها در تمامی زمینه‌ها همچون آموزش و اعزام مستشار و حتی ارائه تجهیزات نظامی بخواهند، تعلل نخواهد ورزید.»

منابع با بیان اینکه پیشنهادهای تهران، بغداد و دمشق جزئیات کمیته چهارجانبه مشترک را مورد بررسی قرار داده تصریح کردند که نمی‌توان این کمیته را ائتلاف نامید و بر اساس آن ایجاب می‌کند که این کمیته به یک ائتلاف کاملی تبدیل شود که در چارچوب رهبری نظامی مشترک برای کنترل بر اوضاع نظامی و مقابله با تروریسم داعشی فعالیت می‌کند.

منابع عراقی به بیان این مطلب بسنده کردند که تهران منتظر پاسخ مسکو به این پیشنهاد است که بغداد و دمشق نیز رسما آن را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1067413

وبگردی