آفتاب
با ادعای افزایش تلاش ها برای مبارزه با داعش؛

«اشتون کارتر» سفر خاورمیانه‌ای خود را از ترکیه آغاز کرد

«اشتون کارتر» سفر خاورمیانه‌ای خود را از ترکیه آغاز کرد

وزیر دفاع آمریکا با ورود به ترکیه و بازدید از پایگاه هوایی «اینجرلیک» ماموریت خود را برای ترغیب کشورهای عضو ائتلاف به ایفای نقش بیشتر برای مبارزه با داعش آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه پس از ورود به ترکیه از پایگاه هوایی «اینجرلیک» در نزدیکی مرز سوریه بازدید کرد. این پایگاه از تابستان امسال آشیانه جنگنده های آمریکایی بوده است که به بهانه مبارزه با داعش در حریم هوایی سوریه جولان می دهند و در حال حاضر نیز میزبان جنگنده هایی از کشورهای ترکیه، قطر و آلمان است.

هدف وی از این بازدید ارزیابی ائتلاف هوایی مبارزه با داعش عنوان شده است که ۱۶ ماه از آغاز آن می گذرد اما هنوز توفیقی در نابودی گروه تروریستی داعش نداشته است.

حضور کارتر در ترکیه نقطه آغاز دور تازه ای از سفرهای خاورمیانه ای وی خواهد بود که درست یک روز پس از برگزاری جلسه غیر منتظره «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با مشاوران امنیتی خود در پنتاگون، انجام می شود.

هدف اوباما از تشکیل این جلسه فرونشاندن انتقادهایی بود که پس از حملات تروریستی پاریس و کالیفرنیا نسبت به راهبرد وی در مبارزه با داعش ابراز شد.

کارتر پیش از ورود به ترکیه در جمع خبرنگاران همراه خود مدعی شد که اوباما از همه مشاوران امنیتی خواسته است تا به همه راه های ممکن برای تشدید مبارزه با داعش متوسل شوند.

وی گفت از دولت آنکارا خواهد خواست تا کنترل بیشتری بر مرزهای خود اعمال کرده و راه ورود تروریست های خارجی را به سوریه سد کند.

کارتر ادامه داد: ما از نیروهای ترکیه می خواهیم که در صورت لزوم در هوا و زمین به ما بپیوندند.

وی مدعی شد: در این سفر و در هفته ها و ماه های پیش رو از همه کشورهای درگیر به ویژه کشورهای عرب خلیج فارس می خواهم که هر چه که در توان دارند برای مبارزه با داعش به کار بگیرند.

به ادعای کارتر، کشورهای عرب منطقه می توانند سهم بسزایی در ترغیب جوامع سُنی تحت کنترل داعش به مقاومت در برابر قوانین این گروه تروریستی داشته باشند.

انتظار می رود که کارتر در سفر خاورمیانه ای خود با نمایندگان کشورهای عضو ائتلاف دیدار یا مکالمه تلفنی داشته باشد.

کد N1067283

وبگردی