آفتاب

داووداوغلو: ترکیه بیش از دیگران مدافع تمامیت ارضی عرق است!

داووداوغلو: ترکیه بیش از دیگران مدافع تمامیت ارضی عرق است!

نخست وزیر ترکیه مدعی شد که کشورش بیش از همگان از تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند و حضور نیروهای ترکیه‌ای در عراق تهدیدی علیه این کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: اینکه کشورهای اسلامی موضع متحدی علیه تروریسم اتخاذ کنند، کوبنده‌ترین پاسخ به کسانی است که تلاش می‌کنند تروریسم را به اسلام ربط دهند.

وی گفت: ترکیه آماده است تا هرچه در توان دارد برای برگزاری نشست مبارزه با تروریسم صرف نظر از طرف برگزار کننده آن به کار گیرد.

داووداوغلو گفت: سیاست ترکیه در قبال عراق واضح و روشن است. ما بیش از همگان از تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کنیم و هیچ کسی نمی‌تواند در حسن نیت ترکیه در این باره شک کند.

وی ادعا کرد: حضور نیروهای ما در بعشیقه تهدیدی علیه تمامیت اراضی عراق نیست بلکه برعکس اهمیت زیادی درباره مساله مبارزه با تروریسم دارد.

در پی ورود نیروهای ترکیه‌ای به خاک عراق روابط میان دو کشور دچار تنش شد اما بغداد همچنان به حل این بحران از طریق روش دیپلماتیک پایبند است. عراق ورود غیرقانونی نیروهای ترکیه‌ای را نقض حاکمیت خود می‌داند.

انتهای پیام

کد N1067273

وبگردی