آفتاب
سخنگوی وزارت کشور :

شاهد هیچگونه مشکل امنیتی در انتخابات پیش رو نخواهیم بود

شاهد هیچگونه مشکل امنیتی در انتخابات پیش رو نخواهیم بود

سخنگوی وزارت کشور گفت: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از 26 آذر ماه و نامزدهای مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ماه می‌توانند در انتخابات ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی امیری در حاشیه برگزاری پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور در سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: کلید برگزاری انتخابات از طرف وزیر کشور اسفند ماه سال گذشته زده شد و ما بر اساس تقویم برنامه انتخابات کشور در حال فعالیت هستیم. افراد می‌توانند طی یک هفته برای حضور در مجلس خبرگان و شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور یا فرمانداری مرکز استان ثبت‌نام کنند.

وی به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توصیه کرد که قانون را رعایت و از تبلیغات زودرس خودداری کنند و تنها به دنبال اثبات خود باشند. علاوه بر آن خطوط قرمز را رعایت کنند چرا که در صورت ارتکاب جرایم وضعیت آنها در دستگاه قضایی رسیدگی می شود.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت برخورداری رای دهندگان از شناسنامه و کارت ملی، گفت: بر اساس دستور وزارت کشور، سازمان ثبت احوال به طور شبانه‌روزی و تمام وقت برای صدور کارت ملی و شناسنامه آماده است.

وی به مردم توصیه کرد که اگر کارت ملی ندارند یا قصد تعویض شناسنامه خود را دارند هر چه سریعتر اقدام کنند.

امیری اظهار کرد: شورای نگهبان دغدغه تحقق نظارت حداکثری را دارد و با توضیحات وزارت کشور سخت‌افزار رای‌گیری الکترونیک شامل صندوق الکترونیک اخذ رای و شماره رای به تایید شورای نگهبان رسید و کارشناسان در حال تهیه نرم‌افزار هستند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: در دوره‌های گذشته در برخی مناطق کشور شاهد درگیری طرفداران کاندیداها بودیم. متناسب با شرایط محیطی امنیتی برنامه‌ریزی‌هایی شده است و در این دوره شاهد هیچگونه مشکل امنیتی نخواهیم بود.

وی در پایان افزود: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پس از تایید صلاحیت از 22 بهمن ماه تا 5 اسفند سال جاری فرصت انجام تبلیغات انتخاباتی را دارند.

انتهای پیام

کد N1067155

وبگردی