آفتاب

سازمان ملل: زنان آمریکایی از حقوقشان محروم هستند

سازمان ملل: زنان آمریکایی از حقوقشان محروم هستند

تیم کارشناسان سازمان ملل در امور تبعیض علیه زنان هشدار داد که کشمکش‌های سیاسی شدید در آمریکا نه تنها به صورت عمیق بر توانایی دولت آمریکا جهت تضمین حقوق زنان تاثیر می‌گذارد، بلکه حتی بر توانایی دولت آمریکا برای تصویب معاهده بین المللی جهت از بین بردن تمامی موارد تبعییض علیه زنان نیز تاثیر دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، گروه کارشناسان سازمان ملل در امور تبعیض علیه زنان پایبندی دولت آمریکا برای تحقق برابری میان مردان و زنان را ستود، اما در عین حال تاکید کرد که روشی خصمانه و بی‌سابقه‌ علیه زنان در گفتمان برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و علاوه بر آن، برخی از موانع قانونگذاری در بسیاری از ایالت‌های آمریکا وجود دارد که مانع از این می‌شود تا زنان از حقوق خود درمورد زاد و ولد برخوردار باشند.

این کارشناسان تصریح کردند که ایالات متحده کشوری پیشرو در تدوین استانداردهای بین المللی حقوق بشر به شمار می‌آید.

این گروه کارشناسان در پایان سفر خود به آمریکا با بیان اینکه پیچیدگی‌های نظام فدرال را درک می‌کنند، اعلام کردند: این مساله نباید توجیهی برای شکست در تامین حقوقی که جهانی به شمار می‌آید و قابل تقسیم هم نیست، باشد.

گروه کارشناسان تاکید کرد زنانی که از نبود آن حقوق رنج می‌برند، شامل زنان فقیر دارای اصالت آمریکا‌یی، زنان آفریقایی_ آمریکایی و زنان دارای اصالت اسپانیایی و زنان معلول و زنان پا به سن گذاشته است.

کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند، زنان آمریکا که بزرگ‌ترین اقتصاد را در جهان دارد، با موانعی مواجه هستند که اجازه کاندیداتوری آنها برای پست‌های سیاسی را نمی‌دهد و آنها در جایگاه 72 در جهان در زمینه حضور زنان در نهادهای قانون گذاری هستند. همچنین حقی وجود ندارد که شامل تمامی ایالات‌های آمریکا باشد و به زنان مرخصی زایمان با حقوق را بدهد.

تیم کارشناسان سازمان ملل نسبت به ادامه خشونت علیه زنان و صدور حکم‌های حبس در حق آنها بدون در نظر گرفتن این مساله که آنها مادرانی هستند که کودک دارند، ابراز تعجب کرد.

سفر این هیات به آمریکا 10 روز طول کشید و این هیات در جریان این سفر، دیدارهایی با مسئولان دولتی فدرال و در سطح ایالت‌ها و نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی و دانشگاهیان و زنان در چند ایالت داشت.

انتهای پیام

کد N1067117

وبگردی