آفتاب

کریمیان: دولت در دوران پسابرجام وضعیت اقتصادی مردم را بهبود بخشد

کریمیان: دولت در دوران پسابرجام وضعیت اقتصادی مردم را بهبود بخشد

نماینده مردم مریوان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مردم از دستاورد دولت در موضوع برجام از دولتمردان خواست ضمن تقویت فضای امیدواری در جامعه نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، امید کریمیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس اظهار کرد:مصداق عینی همدلی و همزبانی دولت و ملت با موفقیت در به ثمر نشسستن مذاکرات هسته‌ای که سالها به عنوان یک چالش بین المللی مطرح بود به جهانیان اثبات شد.

وی افزود: حالا که ملت از این دستارورد عظیم حمایت کردند از دولتمردان دردوران پسا برجام انتظار دارند بدون فوت وقت فضای امیدواری در جامعه را تقویت کنند و وضعیت اقتصادی مردم را به طور ملموسی بهبود ببخشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه علی رغم شعار همه دولت‌ها برای توسعه کردستان همیشه در بر یک پاشنه چرخیده گفت: ظرفیت‌های استان کردستان این استان را نیازمند توسعه پرشتاب می‌کند البته با ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مریوان و بانه، آموزش زبان کردی در مدارس و دانشگاهها و انتصاب یک سفیر کرد اهل سنت دولت فعلی کارنامه بهتری نسبت به سایر دولت‌ها داشته است.

کریمیان با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مصوبات سفر دولت به کردستان یاد آور شد: بازارچه مرزی مریوان و سرو آباد بسته شده و دهها هزار نفر بیکار شدند و منبع درآمدی ندارند لذا وزارت کشور باید چاره‌ای در این زمینه بیاندیشد.

وی در پایان بر لزوم اجرایی شدن تشکیل کارگروه ویژه برای نجات دریاچه زریوار، رفع تبعیض در اجرای قانون تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و تامین پزشک برای پزشکی قانونی برای مریوان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1067049

وبگردی