آفتاب

آمریکایی‌ها حامی اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه هستند

آمریکایی‌ها حامی اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه هستند

یک نظرسنجی جدید نشان داده تعداد آمریکایی‌های حامی اعزام سربازان نیروی زمینی این کشور برای جنگ با گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه بیش از هر زمان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، بر اساس یک نظرسنجی انجام شده از سوی شرکتهای Ap و Gfk درصد آمریکایی هایی که حامی استقرار سربازان این کشور برای جنگ با گروه تروریستی داعش هستند در طی یک سال گذشته از 31 درصد به 42 درصد رسیده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اخیرا حدود 50 نیروی ویژه این کشور را به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش به سوریه اعزام کرد و در عین حال بیش از 3000 سرباز آمریکایی دیگر نیز همچنان در عراق حضور دارند. با این حال اوباما و دیگر سیاستمداران آمریکا مخالف اعزام یک گروه بزرگ از سربازان آمریکایی برای پشتیبانی از کمپین هوایی علیه داعش هستند.

در این نظرسنجی مشخص شد که 56 درصد از آمریکایی‌ها گفتند پاسخ نظامی آمریکا به داعش کافی نبوده است. این در حالی است که این میزان نسبت به 46 درصد مربوط به اکتبر 2014 افزایش نشان داده است. در همین حال شش نفر از هر 10 جمهوریخواه و حدود سه نفر از هر 10 دموکرات یا مستقل حامی اعزام سربازان نیروی زمینی آمریکا برای جنگ با داعش هستند. تحلیلگران می‌گویند این تمایل مردم آمریکا به اقدامات بیشتر در جنگ با داعش بازتاب افزایش نگرانی آنها درباره این گروه تروریستی بعد از حملات تروریستی پاریس و حادثه تیراندازی در سن برناردینو است که هر دو مورد با الهام از گروه تروریستی داعش رخ دادند.

همچنین این نظر سنجی بازتاب نارضایتی عمومی از راهبرد مبارزه با داعش باراک اوباما است که شامل حملات هوایی تدریجی و طولانی مدت، دیپلماسی، آموزش، تحریمهای مالی و دیگر تدابیر می‌شود.

انتهای پیام

کد N1067021

وبگردی