آفتاب

نشست وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در مسکو آغاز شد

نشست وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در مسکو آغاز شد

وزیر امور خارجه آمریکا با هدف زمینه چینی برای برگزاری دور بعدی نشست صلح سوریه در نیویورک نشست دو جانبه ای را با همتای روس خود آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا که به مسکو رفته است، ساعتی پیش نشست خود با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه را آغاز کرد.

وی پیش از آغاز مذاکرات رسمی با همتای روس خود گفت: ایالات متحده آمریکا و روسیه اتفاق نظر دارند که داعش تهدید مشترکی برای همه کشورهای جهان محسوب می شود و هیچ گونه رایزنی با این سازمان تروریستی انجام نخواهد شد.

یکی از دلایل حضور جان کری در مسکو زمینه چینی برای نشست صلح سوریه است که احتمالا جمعه این هفته در شهر «نیویورک» آمریکا تشکیل می شود. پیشتر دولت مسکو تشکیل چنین نشستی را با توجه به اینکه هنوز اهداف تعیین شده در نشست وین ۲ حاصل نشده است، زودهنگام و غیر سازنده توصیف کرده بود.

خبرگزاری «رویترز» شب گذشته (دوشنبه) در اعلام خبر تماس تلفنی لاوروف و کری از موافقت طرفین برای تحقق پیش شرط هایی قبل از تشکیل نشست نیویورک خبر داده بود که نشانه ای از لزوم انتظار بیشتر برای اعلام زمان قطعی برگزاری نشست است.

با این حال، «مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که برای تشکیل این نشست هیچ پیش شرطی تعیین نشده است.

کد N1066991

وبگردی