آفتاب
یک کارشناس امنیتی عراقی؛

"ترکیه در پی ایجاد پایگاه نظامی در «بعشیقه» عراق است"

"ترکیه در پی ایجاد پایگاه نظامی در «بعشیقه» عراق است"

یک کارشناس امور امنیتی در عراق اعلام کرد که ترکیه در پی ایجاد یک پایگاه نظامی در شهر "بعشیقه" در استان نینوا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، احمد الشریفی، کارشناس امور امنیتی در عراق اعلام کرد که ترکیه می‌خواهد پایگاه نظامی را در منطقه بعشیقه در نزدیکی شهر موصل تاسیس کند تا از این طریق بر محورهای استراتژیک این منطقه اعم از محور زمینی و خطوطی که موصل را به رقه مرتبط می‌کنند سیطره یابد.

به گفته الشریفی، مسئله عقب نشینی نیروهای ترکیه‌ای از خاک عراق تنها با هدف دور زدن دولت عراق صورت گرفته و نیروهای ترکیه‌ای تنها به مکان دیگری در داخل خاک عراق منتقل شده‌اند.

روز دوشنبه رسانه‌های عراقی اعلام کردند کهترکیه بخشی از نیروهای خود را از اطراف موصل خارج کرده و به استان دهوک در اقلیم کردستان برده است.

الشریفی گفت: هیچ گونه توافق نامه‌ای میان دو طرف ترکیه‌ای و عراقی درباره ادامه حضور نیروهای ترکیه در داخل خاک عراق وجود ندارد چراکه توافق درباره ورود مربیان با لباس غیرنظامی و نه به عنوان نیروی جنگی و نه با هدف تاسیس پایگاه ثابت صورت گرفته است.

به دنبال ورود غیرقانونی نیروهای ترکیه‌ای به موصل عراق، مقامات بغداد ضمن محکوم کردن این اقدام آن را نقض حاکمیت خود دانستند و خواهان خروج فوری این نیروها شدند.

انتهای پیام

کد N1066938

وبگردی