آفتاب

ژنرال دانفورد: جنگ با پیونگ یانگ، فرامنطقه‌ای خواهد بود

ژنرال دانفورد: جنگ با پیونگ یانگ، فرامنطقه‌ای خواهد بود

یکی از مقامات نظارتی ارشد آمریکا اعلام کرد، در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره، آمریکا باید خود را برای تقابلی "فرامنطقه‌ای"، "چند حوزه‌ای" و "چند بعدی" آماده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی سخنرانی خود در زمینه مساله امنیت ملی گفت: پیشرفت کره شمالی در زمینه موشک‌های بالستیک و سایر ظرفیت‌های سایبری و غیره تهدیدی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

دانفورد ادامه داد: اگر چند سال پیش به شبه جزیره کره فکر می‌کردیم، قطعا تصورمان از جنگ، درگیری محدود در این منطقه بود و حالا با پیشرفت ظرفیت موشک‌های بالستیک کره شمالی به نظر می‌رسد بروز یک جنگ دیگر کشورهای منطقه چون ژاپن را درگیر خواهد کرد.

وی افزود: یک جنگ در کره دیگر محدود به این شبه جزیره نخواهد بود.

این مقام نظامی آمریکایی سپس با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژیک، سایبری، فضایی و اطلاعاتی خاطرنشان کرد: با چنین پیشرفت‌هایی به سختی می‌توان گفت که یک جنگ منطقه‌ای به جنگی فرامنطقه‌ای چند حوزه‌ای و چند بعدی تبدیل نمی‌شود.

پیش از این وزیر دفاع کره جنوبی طی اظهاراتی مدعی شده بود کره شمالی قصد دارد تا یک زیردریایی موشک انداز دیگر را آزمایش کرده و آزمایش‌های اتمی دیگری را طی سال 2016 انجام دهد.

در همین حال روابط بین پکن و پیونگ یانگ هم رو به زوال گذاشته است.

روز گذشته رسانه دولتی کره شمالی خبر بازداشت 100 چینی را در کره شمالی به اتهام جاسوسی منتشر کرد.

انتهای پیام

کد N1066889

وبگردی