آفتاب
نوبخت خبر داد:

اتمام بررسی لایحه بودجه یکشنبه آینده در جلسه هیات دولت

اتمام بررسی لایحه بودجه یکشنبه آینده در جلسه هیات دولت

سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه بودجه یکشنبه هفته آینده در جلسه هیات دولت تصویب می شود، گفت: بعد از لایحه بودجه، بررسی برنامه ششم در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در مورد روند بررسی لایحه بودجه در هیات دولت گفت: یکشنبه هفته آینده سقف بودجه در هیات دولت به رای گیری گذاشته می شود و پس از آن بررسی لایحه برنامه ششم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین ارزیابی بزخی از رسانه ها از لایحه برنامه ششم را نادرست و اغوا کننده دانست و گفت: آنچه که رسانه ها در مورد آن نظر دادند تنها احکامی از برنامه ششم است که مربوط به نظر مجلس شورای اسلامی است، لذا برنامه دولت هنوز پیش نویس است و تبدیل به لایحه نشده است.

سخنگوی دولت افزود: اظهارنظر در مورد لایحه برنامه ششم زود است و این برنامه مطابق با سیاست های کلی بزنامه ششم و سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

نوبخت در خصوص بسته شدن پرونده مطالعات ادعای نظامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است امروز انجام شود، گفت: بخش‌هایی از گزارش آمانو مورد تائید ایران نبود ولی در مجموع این گزارش تائید کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران، صلح‌آمیز است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پرونده پی‌ام‌دی در شورای حکام بسته شود، گفت: پرونده پی‌ام‌دی بسته می‌شود مگر اینکه اتفاق غیرقابل پیش‌بینی به وجود آید.

وی با بیان اینکه اجرای برجام را منوط به مختومه شدن این پرونده در آژانس کرده‌ایم، گفت: روح گزارش آمانو دلالت بر صحت عمل جمهوری اسلامی دارد؛ لذا پرونده باید بسته شود و اگر این اتفاق بیفتد، اقدامات ایران مبنی بر برخی محدودیت‌سازی‌ها باید در داخل کشور آغاز شود و ۱+۵ نیز باید اقدامات خود را برای اجرای برجام و لغو تحریم‌ها آغاز کند و همه تلاش ما نیز این است که این اقدامات زودتر انجام شود تا رفع تحریم‌ها صورت گیرد.

نوبخت گفت: اگر پرونده بسته نشود، ما کار خود را منطبق با شرایط فعلی ادامه می‌دهیم، ولی پیش‌بینی‌ها دلالت بر این دارد که از مرحله بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی عبور می‌کنیم؛ ولی باید تصمیمات ضد ایرانی مجلس آمریکا را هم در نظر گرفت. اگر این تصمیمات با تصمیمات و تعهدات دولت آمریکا درباره برجام مغایر باشد، ما نیز اقدام متقابل انجام می‌دهیم اما این را هم در نظر داشته باشید که سنای آمریکا سعی زیادی دارد برجام اجرایی نشود و رقبای دولت آمریکا در مجلس آن کشور دنبال بر هم زدن توافق هستند.

سخنگوی دولت همچنین در  واکنش به حوادث نیجریه، گفت: از طریق دیپلماتیک جهت حل و فصل و تامین حقوق شیعیان آن کشور اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه یکی از اعضای اتاق فکر جریان اصلاحات گفته است پروژه عبور از روحانی را کلید زده‌ایم و اعتدال، گفتمان و جریان نیست و ذیل جریان اصلاحات تعریف می‌شود و حال نوبت دولت است که نظرات اصلاح‌طلبان را تامین کند، گفت: دولت از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل استقبال می‌کند.

نوبخت افزود: اصلاح‌طلبی به عنوان یک جریان در این کشور واقعیتی است و اصلاح‌طلبان معتدل، همگرایی مناسبی با دولت دارند و دولت هم نظر مساعدی با این گروه خواهد داشت. همچنان که دولت درباره اصولگرایان معتدل هم نگاه مثبت دارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اصولاً در کابینه اعتدال همه افراد معتدل به یکدیگر کمک می‌کنند؛ این در انتخابات گذشته بوده و در انتخابات بعدی نیز خواهد بود و ما همواره از اصلاح‌طلبان معتدل سپاسگزاریم.

وی گفت: حضور اصلاح‌طلبان معتدل در مجلس نیز می‌تواند نقطه قوت مجلس باشد؛ همان‌گونه که حضور اصلاح‌طلبان معتدل در کنار اصولگرایان معتدل در کابینه باعث قوت دولت شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: تجربه نشان می‌دهد هیچ جریان سیاسی درون نظام قابل حذف نیست؛ هنر این است که از همه ظرفیت‌ها برای اهداف نظام استفاده شود.

ادامه دارد...
کد N1066879

وبگردی