آفتاب

مدودف: مقابله با تروریسم با کنار گذاشتن اختلافات ایدئولوژیکی میسر می‌شود

مدودف: مقابله با تروریسم با کنار گذاشتن اختلافات ایدئولوژیکی میسر می‌شود

نخست وزیر روسیه در چین گفت، مسکو از اقدامات دولت افغانستان برای مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر حمایت می‌کند؛ اگرچه تشکیل یک جبهه مشترک ضد تروریسم نیازمند کنار گذاشتن اختلافات ایدئولوژیکی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در جریان نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت: مسکو از تمامی اقدامات دولت و مردم افغانستان برای برقراری صلح در این کشور، احیای ثبات و داشتن کشوری بی طرف و دارای رشد اقتصادی حمایت می‌کند که عاری از تروریسم، جرایم مرتبط با قاچاق مواد مخدر و سایر مشکلات است.

وی ادامه داد: تهاجم تروریستی به واسطه گسترش ناآرامی و آنارشی در خاورمیانه و شمال آفریقا به وجود می‌آید. تنها به یک روش می‌توان با این چالش‌ها به مبارزه پرداخت که یک جبهه مشترک ضد تروریسم شکل گیرد که عاری از اختلافات ایدئولوژیکی باشد.

نخست وزیر روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید اقدامات جامعی را که در برنامه 2016 تا 2018 است برای مقابله با تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی انجام دهند. ساختار به روز شده منطقه‌ای سازمان همکاری شانگهای در حل مسائل مربوط به تامین مالی ایجاد سیستم امن مخابراتی میان کشورهای عضو همکاری می‌کند.

انتهای پیام

کد N1066796

وبگردی