آفتاب
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

افعال تحقیقاتی در راستای کاربردی عملی شود

افعال تحقیقاتی در راستای کاربردی عملی شود

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مراکز رشد، دانش‌ بنیان و دانشگاه باید فعالیت خود را با صنعت برقرار کند، گفت: تلاش دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بر آن است تا روند شتاب علمی سریع‌تر شده و افعال تحقیقاتی را در راستای کاربردی عملی کنیم.

ابوالحسن نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: هر حرکتی باید دانش بنیان باشد چرا که در غیر این صورت این حرکت به هدف و مقصود خود نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه عدم ارتباط صنعت و دانشگاه نقص و مشکلی است که از گذشته تا امروز وجود داشته و امروزه نیز این ارتباط هنوز به میزان توقع نرسیده است، تصریح کرد: هرچه فعالیت مراکز رشد و دانش بنیان افزایش یابد ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز تقویت شده و بازار کار قوی‌تری خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تولیدات صنعتی باید دانش بنیان باشد، خاطرنشان کرد: بحث ارتباط با صنعت بلکه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید با اجتماع مشکلات فرهنگی و اجتماعی در ارتباط باشد چرا که بحث طلاق، اعتیاد و بیکاری از مباحثی است که اگر این مباحث دانش بنیان تحقیق شود و توسط دانش پیش رود، از حالت موجود خارج شده و به موفقیت می‌رسد.

این مسؤول با بیان اینکه پیشرفت کشور منوط به نسل جوان است که باید از نظر علمی توانمندی پیدا کرده و از نظر فرهنگی و دین مداری رشد کند، اضافه کرد: مسؤولان آینده کشور دانشجویان هستند و این امر وظیفه مراکز دانشگاهی را بسیار سنگین کرده است.

نائینی در خاتمه تاکید کرد: در دانشگاه تنها بحث علمی مطرح نیست بلکه مباحث اخلاقی و دین مداری نیز باید در دانشگاه عنوان شده و دانشجو این مطالب را بیاموزد چرا که دانشجو پس از اخذ مدرک به عنوان مسؤول وارد جامعه شده و علاوه بر علم باید اخلاق را نیز مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام

کد N1066635

وبگردی