آفتاب

مدیر مسؤول روزنامه شرق: خبرگان یک دستگاه فراجناحی است

مدیر مسؤول روزنامه شرق: خبرگان یک دستگاه فراجناحی است

مدیر مسؤول روزنامه شرق گفت:‌خبرگان یک دستگاه فراجناحی است لذا از همه دیدگاه‌های سیاسی باید در آن حضور داشته باشد.

مدیر مسؤول روزنامه شرق گفت:‌خبرگان یک دستگاه فراجناحی است لذا از همه دیدگاه‌های سیاسی باید در آن حضور داشته باشد.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: کاندیداشدن در انتخابات شرایط عمومی دارد مثل اجتهاد که در قانون ذکر شده است که طبیعتا افراد باید دارای آن شرایط باشند که به عنوان کاندیدای انتخابات خبرگان پذیرفته شوند. علاوه بر‌آن به نظر من مهمترین مسأله ای که برای خبرگان می توان در نظر گرفت وفاداری به آرمان‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: کسانی باید در مجلس خبرگان حضور پیدا کنند که به آرمان های امام و انقلاب وفادار باشند و تا جایی که ممکن است چهره‌هایی باشند که اهل مبارزه قبل از انقلاب بوده و جوان ترها هم باید در راه آرمان‌های انقلاب حرکت کرده باشند.

این فعال رسانه‌ای خاطر نشان کرد: این کاندیداها باید اطلاعات کافی و وافی از شرایط روز را داشته باشند. علاوه بر اشرافی که به فقه و اصول اجتهادی دارند باید اشراف نسبی از مسائل سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی روز نیز داشته باشند؛ به تعبیر امروزی‌ها مسأله شناس باشند.

وی یادآور شد: با این شرایط است که می‌توانند از عهده مسئولیت سنگین نمایندگی مجلس خبرگان برآیند و هم در پیشگاه خلق و هم خالق به خوبی پاسخگو باشند.

رحمانیان با اشاره به ضرورت حضور مجتهدین جوان در انتخابات مجلس خبرگان گفت: اگر شرایط ذکر شده در کاندیداهای جوان وجود داشته باشد، آن ها گزینه های خوبی به حساب می آیند.

وی با بیان اینکه « خبرگان دستگاهی فراجناحی است» اظهار کرد: اگر جریان های مختلف در خبرگان حضور داشته باشند می توانیم بگوییم که همه دیدگاه‌های قانونی در خبرگان مدیریت می‌کنند و اینگونه است که هم افزایی در کشور ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

کد N1066533

وبگردی