آفتاب

انتقاد سازمان ملل از ترغیب به نفرت عمومی علیه مسلمانان

انتقاد سازمان ملل از ترغیب به نفرت عمومی علیه مسلمانان

سازمان ملل متحد با انتقاد از موضع‌گیری‌های برخی چهره‌های مردمی و سیاسی در غرب علیه مسلمانان، این اقدام آنها را باعث ایجاد "نفرت و عدم تحمل پذیری" علیه مسلمانان دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آداما دینگ، مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در پیشگیری از نسل‌کشی و جنیفر ولش، مشاور ویژه وی در حفاظت از غیر نظامیان اعلام کردند، "هرگونه ترغیب به تنفر ملی‌گرایانه، نژادپرستی و مذهبی که به تبعیض و خصومت و یا خشونت بینجامد، در قوانین حقوق بشر بین‌المللی و قوانین بسیاری از کشورها منع شده است.

در بیانیه مشترک این مقام‌ها "گسترش عمدی و خطرناک اطلاع‌رسانی غلط و تحریک ترس و نگرانی‌های مردم" را محکوم کردند. دینگ و ولش قویا حملات افراطگرایان را نیز محکوم کردند اما تاکید دارند که ارتباط دادن چنین حملاتی به مسلمانان به تبعیض و هدف قرار گرفتن آنها ختم می‌شود.

آنها گفتند، درخواست‌ها از سوی چهره‌های سیاسی آمریکا برای اینکه ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا ممنوع شود، یا اینکه اطلاعات آنها ثبت شده و یا سند هویتی‌ای به همراه داشته باشند که بیانگر دین آنها باشد، "غیر قابل قبول" و "توهین به انسانیت مشترک ماست."

به گفته مشاوران ارشد دبیرکل سازمان ملل متحد، این مساله که دولت‌ها نخواهند پناهجویان عراق و سوریه را بپذیرند، قابل قبول نیست.

آنها از آمریکایی خاصی نام نبردند اما دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مواضع تندی علیه مسلمانان دارد و پیشنهادهای مطرح شده وی علیه مسلمانان که پیشتر در جمع حامیانش بیان شده بود، با انتقاد گسترده مواجه شد.

احساسات ضد مسلمانان در غرب خصوصا پس از حملات سیزدهم نوامبر پاریس تشدید شده است. حمله دوم دسامبر در سن برناردینوی کالیفرنیا هم به دستاویزی برای جمهوری‌خواهان این کشور بدل شده تا مسلمانان را به باد انتقاد بگیرند.

انتهای پیام

کد N1066489

وبگردی