آفتاب

بادامچیان: در مناظره حق‌محور باشیم

بادامچیان: در مناظره حق‌محور باشیم

عضو حزب موتلفه اسلامی و مدیرعامل بنیاد فرهنگی هفتم تیر با استقبال از مناظرات دانشجویی رسیدن و رساندن به حق و حق‌محوری را هدف اصلی مناظره از دیدگاه اسلام دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اسدالله بادامچیان در دیدار با اعضای هیئت اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویی با استقبال از برخی گزاره‌های مسابقات مناظره دانشجویی همچون مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است، برگزاری این مسابقات را حرکتی ارزشمند خواند.

وی با تشریح مفهوم مدیریت و حرکت جهادی توجه به نتیجه در این مسابقات را امری لازم و ضروری دانست و با اشاره به اهمیت این مسابقات گفت: آن چیزی را که باید به آن اهتمام بورزیم این است که برای خدا کار کنیم و از خداوند استمداد نماییم.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام در بحث مناظرات اظهار کرد: اسلام در بحث مناظرات خودش بحث زیبایی دارد، جلوگیری از جدال و جدل برای تبیین حق همنین بحث بر این نیست که ما بخواهیم خصم را بکوبیم، بلکه مقصود از این مناظره و مباحثه رسیدن به و رساندن به حق نتیجه مباحثه و مناظره است چون باید حق محور باشیم.

مدیر‌عامل بنیاد فرهنگی هفتم تیر ادامه داد: این‌که چگونه مناظره کنیم و چگونه بحث کنیم اولین بحثی که باید با طرف مقابل داشته باشیم این است که میخواهیم به حق برسیم نه این‌که حرف‌مان را به کرسی بنشانیم ولو این‌که درست نباشد و حق نباشد؛ بنابراین باید متعهد باشیم در هر موردی به حق رسیدیم آن را قبول کرده و به صورت پله پله بالا برویم، حتی در اصول دین هم ما نباید تقلیدی عمل کنیم بلکه باید تحقیقی به آن اعتقاد داشته باشیم.

وی درباره تأثیر این مسابقات گفت: تأثیر این مسابقات بیشتر برای افراد خداخواه، حق‌طلب و همچنین کسانی است که وجدان انسانی داشته و آن را قبول دارند ولو این‌که متدین و یا خدا‌پرست نیستند اما آن‌ها که دنیا طلب، مقام‌طلب و قدرت‌طلب هستند تأثیری بر آن‌ها نخواهد گذاشت که البته این دلیل بر این نیست که ارزش‌های متعالی را عرضه نداریم؛ چراکه باید این ارزش‌های متعالی برای آماده شدن حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(عج) عرضه شوند و باید مصداق این آیه بود "انّا هدیناه السّبیل امّا شاکراً و امّا کفوراً".

مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان (نشان خواجه نصیرالدین طوسی)، با شعار «مناظره، فرصتی برای یادگیری» از 28 الی 30 آذر ماه 94، با شرکت 12 تیم از استان‌های مرکزی، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، تهران، زنجان، قزوین و ایلام در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1066443

وبگردی