آفتاب
جلیلی با ایسنا مطرح کرد

تشریح دستاوردهای هشتمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی

تشریح دستاوردهای هشتمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس ضمن تشریح دستاوردهای هشتمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی تاکید کرد: روند مجمع مجالس آسیایی (APA ) روندی مثبت بود و آینده خوبی برای آن پیش بینی می‌شود.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تشریح هشتمین نشست مجمع عمومی و کمیته‌های دائمی مجالس آسیاسی در کامبوج و حضور هیات پارلمانی ایران در این اجلاس در هفته گذشته اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی (APA) کمیته‌های اجرایی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، کارگروه ویژه مبارزه با فساد، کارگروه ویژه بانوان، کارگروه ویژه مجالس آسیایی و همچنین مجمع عمومی جلسات خود را برگزار کردند.

وی افزود: در این اجلاس براساس اهدافی که در حوزه‌های صلح، آشتی و گفت‌وگو در آسیا تعریف شده نمایندگان کشورها در قالب سخنرانی نظرات خود را بیان کردند.

رییس هیات پارلمانی ایران در اجلاس کامبوج با بیان این که اجلاس هشتم مجمع مجالس آسیایی با حضور 22 کشور در سطح رییس مجلس، نایب رییس و هیات های پارلمانی برگزار شد، گفت: هیات پارلمانی ایران در کمیته های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور فعالی داشته است و در روز پایانی نیز گزارش جمع‌بندی کمیته‌ها ارایه شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی کشور آسیا و ضرورت انسجام و تعامل آن‌ها برای بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در شرق و غرب آسیا در بخش فناوری، انرژی، فعالیت های دانش بنیان، منابع طبیعی و گردشگری و معضلاتی مثل فقر و ... مورد تاکید و بررسی جدی پارلمان‌های کشورهای آسیایی قرار گرفت، در واقع روند مجمع مجالس آسیایی (APA ) روندی مثبت و رو به رشد است و آینده خوبی برای مجمع مجالس آسیایی پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی در هشتمین نشست مجمع عمومی، شورای اجرایی و کمیته های دائمی مجمع مجالس آسیایی در کامبوج که با حضور 22 کشور در پنوم‌پن برگزار شد، حضور داشت.

این هیات به ریاست اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دراین اجلاس حضور داشته و حسین نجابت، محمدجواد نظری مهر و شیخ الاسلام نیز به عنوان اعضای هیات پارلمانی ایران در این اجلاس شرکت کردند.

انتهای پیام

کد N1066325

وبگردی