آفتاب

کمیسیون امنیت ملی مجلس کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد

کمیسیون امنیت ملی مجلس کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محکومیت کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه آمده است:

«خبر تاسف بار کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه توسط ارتش و حاکمیت آن کشور، احساسات میلیون ها انسان آگاه به ویژه مسلمان را در سراسر جهان جریحه دار نمود.

چنین رفتارهایی بیانگر اوج بی تدبیری نهادهای حاکمیتی در اداره و مدیریت یک کشور است و بدون شک این اقدام در شرایط کنونی که جهان اسلام شاهد به خون غلتیدن خواهران و برادران خود به دست جریانهای تروریستی تکفیری و سلفی است کمک و همراهی با تروریسم بین الملل معنا می شود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی، از وزارت امور خارجه می خواهد علاوه بر فراخواندن سفیر کشور نیجریه و اعلام اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام مغایر با حقوق اولیه انسانها، از طریق سازمان ملل و محافل حقوق بشری موضوع را پیگیری نماید.

جمهوری اسلامی ایران دفاع از مردم مظلوم نیجریه و دانشمندان محترم مسلمان آن کشور به ویژه جناب آقای شیخ محمدابراهیم زاکزاکی را وظیفه خود دانسته و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد».

کد N1066189

وبگردی