آفتاب

بقعه امامزاده یحیی‌بن زید به مرکز فرهنگی تبدیل خواهد شد

بقعه امامزاده یحیی‌بن زید به مرکز فرهنگی تبدیل خواهد شد

رئیس هیأت‌امنای امامزاده یحیی‌بن زید گفت: این بقعه متبرکه به یک مرکز فرهنگی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، مهندس حسن واحدی که عصر امروز 23 آذرماه در آیین افتتاح 12 پروژه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان در محل امامزاده یحیی‌بن زید میامی ‌سخن می‌گفت افزود: خوشبختانه برنامه‌های خوبی برای رشد و توسعه این بقعه متبرکه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری استاندار محترم خراسان رضوی شاهد شکوفایی هرچه زودتر این مجموعه فرهنگی مذهبی باشیم.

وی ادامه داد: این بقعه یکی از بقاع متبرکه مهم استان است که سالانه از 5 میلیون زائر پذیرایی می‌کند که از این تعداد یک میلیون نفر زائران خارجی هستند.

رئیس هیأت‌امنای امامزاده یحیی‌بن زید تصریح کرد: ما در دوره جدید فعالیت‌های هیأت امنای این مجموعه از معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی و معاون فرهنگی شهرداری مشهد دعوت کردیم تا بتوانیم حرکت بهتری را ادامه دهیم.

واحدی گفت: در این بقعه زیرساخت‌های فراوانی برای زائران از جمله سوئیت، زائرسرا، مغازه، چادر اقامتی، کشتارگاه، حمام و... را داریم که زمینه‌ساز حرکت خوبی در راستای تبدیل این مکان به یک مرکز فرهنگی است.

وی افزود: در این مجموعه ما در روزهای پایانی هفته تا 10 هزار زائر را داریم که نشان از توجه ویژه مردم به این بقعه متبرکه دارد.

رئیس هیأت‌امنای امامزاده یحیی‌بن زید خاطرنشان کرد: اکثر زائران این امامزاده از وضعیت جاده آن تا مشهد گلایه‌مند هستند که ما در این راستا مشاور انتخاب کرده‌ایم و انشاءالله با توجه استانداری شاهد اصلاح وضعیت این جاده باشیم.

انتهای پیام

کد N1066047

وبگردی