آفتاب
دومین دور گفت‌وگوی دینی ایران و اسلوونی

تادی استرخوتس: خانواده محلی برای انتقال ارزش‌های دینی و ایجاد صلح است

تادی استرخوتس: خانواده محلی برای انتقال ارزش‌های دینی و ایجاد صلح است

استادیار دانشکده الهیات دانشگاه لوبلیانا و دبیرکل کنفرانس اسقفان اسلوونی گفت: خانواده محلی برای انتقال ارزش‌های دینی و ایجاد صلح است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تادی استرخوتس در دومین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اندیشمندان اسلوونی، با عنوان «گفتمان جهان بدون خشونت و افراط گرایی» اظهار کرد: گفت‌وگو و همدلی رهبران و پیروان ادیان نسبت به مقدسات یکدیگر می‌تواند زمینه صلح و جلوگیری از خشونت در جهان را فراهم کند.

وی ادامه داد: ما با همدلی کامل می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و به کاهش بحران‌های موجود در کمک کنیم.

استرخوتس خانواده را بهترین محل برای شکل‌گیری شخصیت فرزند و انتقال ارزش‌ها به نسل آینده عنوان کرد و گفت: خانواده می‌تواند فضا را برای انتقال ارزش‌ها به ویژه ارزش‌های دینی و ایجاد صلح در جامعه فراهم کند.

دبیرکل کنفرانس اسقفان اسلونی با تأکید بر این‌که «خانواده نقش بسزایی در تربیت کودکان و امنیت جامعه در آینده دارد» گفت: از منظر انجیل، خانواده قدیمی‌ترین نهاد اجتماعی است، زیرا خانواده، ثبات، صلح و نظم در جامعه را به وجود می‌آورد.

استرخوتس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی‌های مشترک ادیان و گفت‌وگوهای بین دینی که می‌تواند مشکلات و بحران‌های جامعه را برطرف سازد، گفت: ادیان باید به گسترش عدالت و صلح مبتنی بر برابری انسان‌ها توجه داشته باشند و به اشاعه آن که از ضروریات جامعه کنونی است، بپردازند.

استرخوتس در پایان سخنان خود ضمن قرائت بخشی از بیانیه مشترک جامعه اسلامی و کلیسای کاتولیک اسلامی، نسبت به اشاعه ارزش‌های خانواده برای صلح و مودت در جامعه تأکید کرد و گفت: برای معرفی خانواده و گسترش دین، لازم است تا از زبان علم بهره گیریم.

انتهای پیام

کد N1065905

وبگردی