آفتاب

نماینده بان کی‌مون: پایان خلأ ریاست‌ جمهوری لبنان برای جهان مهم است

نماینده بان کی‌مون: پایان خلأ ریاست‌ جمهوری لبنان برای جهان مهم است

فرستاده دبیرکل سازمان ملل به لبنان با اشاره به وجود اراده بین‌المللی برای حمایت از لبنان و کمک به حل خلأ ریاست جمهوری در این کشور تاکید کرد: نباید لبنان را فراموش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سیگرید کاگ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به لبنان تصریح کرد: در نوامبر گذشته که اظهاراتی پیرامون گزارش اجرای قطعنامه ذی‌ربط در شورای امنیت ارائه دادم، احساس کردم که جامعه بین‌الملل به مسائل پیچیده‌ای در خاورمیانه مشغول است که می‌توانند بر صلح و امنیت بین‌المللی تاثیر بگذارند.

وی افزود: وظیفه من باقی نگه داشتن تمرکز بر لبنان است که در میان منطقه‌ای ناآرام به سر می‌برد، به ویژه به دلیل سنگینی که بحران سوریه بر دوش لبنان قرار داده است. من به شورای امنیت می‌روم و به آنها یادآوری می‌کنم که نباید لبنان را فراموش کند.

کاگ تصریح کرد: در بیانیه اخیر شورای امنیت، کشورهای عضو مجددا خواسته خود را برای حمایت از لبنان مطرح کردند و از رهبران لبنانی خواستند تا مکانیزمی را برای انتخاب رئیس جمهور به صورت فوری و انعطاف پذیری ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: اراده بین‌المللی خوبی برای حمایت از لبنان وجود دارد و ما منتظر عملکردی رهبری از نمایندگان منتخب لبنان هستیم. این به معنای دیکته کردن شروطمان بر لبنان نیست. اما باید نهادهای این کشور فعالیت کنند و دولت برای خروج از این حلقه خالی خارج شود. در آغاز سال، نشست‌هایی بین‌المللی برای بررسی حمایت مالی از کشورهای تاثیر پذیرفته از بحران سوریه وجود دارد و لبنان باید آماده باشد و در دستش طرح کاری وجود داشته باشد.

کاگ گفت: برای جامعه بین‌الملل مهم است که برای حفظ نهادهای کشور و اعتبار و مشروعیت‌ آنها، به وضعیت خلأ پایان دهد.

انتهای پیام

کد N1065776

وبگردی