آفتاب
عضو جنبش اسلامی نیجریه در گفتگو با مهر:

جلوگیری از گسترش تشیع علت اصلی حمله به شیخ «زکزاکی» است

جلوگیری از گسترش تشیع علت اصلی حمله به شیخ «زکزاکی» است

عضو جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد که جلوگیری از گسترش تشیع در این کشور علت اصلی حمله ارتش نیجریه به شیخ زکزاکی و خانواده ایشان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی محاصره منزل مسکونی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیلسو» شهر «زاریا» توسط ارتش این کشور درگیری های سنگینی در اواخر شب گذشته تا بامداد امروز در اطراف منزل وی بین نیروهای ارتش و اعضای جنبش اسلامی نیجریه موسوم به جنبش شیعیان صورت گرفته است.

گزارش های رسیده توسط دیگر منابع خبری اوضاع را در این منطقه وخیم اعلام کرده و منابع میدانی از شهادت جمع کثیری از شیعیان خبر داده اند که محافظان شیخ زکزاکی و برخی دیگر از رهبران این جنبش جزو شهدا هستند. با این وجود هنوز خبر دقیقی از آمار شهداء و زخمی های این یورش وحشیانه منتشر نشده است. خبرگزاری مهر به همین مناسبت گفتگویی را با «حسن بالا» عضو جنبش اسلامی نیجریه انجام داده که به شرح زیر است:

*چرا ارتش نیجریه به محل سکونت شیخ زکزاکی حمله کرده است و چه اهدافی از این اقدام دنبال شده است؟

ارتش نیجریه از گسترش تشیع در این کشور واهمه دارد و هدف از حمله به محل سکونت شیخ زکزاکی جلوگیری از گسترش تشیع با فکر و اندیشه امام خمینی است.

*ادعا شده جنبش اسلامی قصد ترور فرمانده ارتش نیجریه را داشته اند. این خبرسازی ها با چه نیاتی صورت می گیرد؟

این ادعایی بیش نیست و شایعه سازی برخی رسانه ها است. ارتش نیجریه به دنبال حمله به تشیع در این کشور است لذا برای تحقق این امر نیازمند زمینه سازی است و طبعا طرح چنین ادعاهایی در این راستا انجام می شود.

*در اخبار آمده است پسر، همسر و معاون شیخ زکزاکی به شهادت رسیده اند آیا این خبر صحت دارد؟

روز گذشته برخی رسانه ها خبر شهادت برخی اعضای خانواده شیخ زکزاکی از جمله پسر و همسر وی را منتشر کردند که از اساس دروغ و بی پایه و اساس است. شیخ زکزاکی و اعضای خانواده ایشان زنده هستند اما از وضعیت آنها تا این لحظه اطلاعی در دست نیست. نیروهای ارتش نیجریه منزل ایشان را محاصره کرده اند. شیخ زکزاکی و خانواده ایشان در خانه محاصره هستند و وضعیت این افراد نامعلوم است. ما در تلاش هستیم از آخرین وضعیت ایشان اطلاع به دست بیاوریم.

گفتگو: سمیه خمارباقی

کد N1065658

وبگردی