آفتاب
زمانیان در تذکری تاکید کرد:

حضور مسئولان در جریان‌های انتخاباتی نیازمند کنترل دقیق است

حضور مسئولان در جریان‌های انتخاباتی نیازمند کنترل دقیق است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تذکراتی به مسئولان اجرایی ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ سید سعید زمانیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر کشور، گفت: وزیر کشور باید به کنترل دقیق رفتارها و برخوردها و حضور مسئولان در جریان‌های انتخابات، ‌بررسی سوابق افرادی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند و همچنین جلوگیری از موضع‌گیری های افرادی که در امر انتخابات مسئولیت دارند و حضورشان در جلسات انتخاباتی یا خط دهی به مساله انتخابات اقدام کند.

وی ادامه داد: از وزیر اقتصاد می‌خواهم به نحوه محاسبه مالیات‌ها در کشور و در استان ها رسیدگی کند چراکه اعمال سلیقه در بسیاری از مواقع مشهود است. ارزش افزوده مناسب، محاسبه نمی شود و نحوه محاسبه ارزش افزوده در طلا بسیار اشتباه است. همچنین نحوه برخورد در مساله مالیات‌ها و ارزش افزوده مشکلات بسیاری را برای اصناف، واحدهای صنعتی ایجاد کرده است.

نماینده شهرکرد در مجلس یادآور شد: آقای رئیس جمهور و خانم ابتکار چرا به مسایل و مشکلات زیست محیطی استان و شهرستان های استان چهارمحال بختیاری در مناطق مختلف رسیدگی نمی‌کنید؟ چرا مسئولان از مناطق بازدید نمی کنند و همه چیز را قفل کرده‌اند؟ چرا با مردم مناسب برخورد نمی‌کنید؟ چرا قول می‌دهند و عمل نمی‌کنند؟

زمانیان همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی افزود: مساله سیب زمینی باید رسیدگی شود چراکه این مشکل هنوز رفع نشده است و مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و مشکل شیر و هزینه‌های آن هنوز رفع نشده است.

زمانیان خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور به درد معلمان بازنشسته برسید. حقوق این عزیزان پرداخت نشده، چرا با وجود آنکه 15 ماه از بازنشستگی آنها گذشته اما اقدامی انجام نشده است؟ حقوق بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن پرداخت نشده است درحالی که مشکلات مردم حاد شده است.

وی همچنین گفت: وضعیت بیکاری مردم بسیار نامناسب است و مردم از برخورد نامناسب مسئولان، گرانی و بیکاری ناراضی هستند و وضعیت پروژه‌های راه‌آهن شهرکرد، پروازهای فرودگاه شهرکرد رفع نشده و پروژه‌ها در شهرستان ها نیمه کاره است.

نماینده شهرکرد در مجلس در پایان افزود: رسیدگی به وضع بنیاد مسکن که وضعیت نامناسبی در روستاها دارد و واگذاری پروژه‌ها در روستاها و زمین‌ها و مساله قیر و قول و قرار با مردم مورد سوال است. آیا نباید به آن رسیدگی کرد؟ توجه به وضعیت استان‌های محروم مانند چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های استان که متاسفانه در بسیاری از جاها به دلیل نداشتن اعتبار پروژه‌ها همچنان بلاتکلیف باقی مانده است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N1065584

وبگردی