آفتاب

نماینده سراوان: مشکل آب شرب کشاورزی در منطقه حل شود

نماینده سراوان: مشکل آب شرب کشاورزی در منطقه حل شود

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام وزارت نیرو برای بستن رودخانه‌های مرزی در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، هدایت‌الله میر مرادزهی در تذکری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس اظهارکرد: سراوان و شهرستانهای اطراف آن جزو شهرستان‌های مرزی کشور هستند و در بودجه 94 نیز اعتباری برای بستن رودخانه‌های مرزی گذاشته شده است. همچنین قرار بوده 15 آذرماه در منطقه یک سد شروع شود اما تا الان علی رغم تامین اعتبار شاهد آغاز اجرای این پروژه نیستیم؛ لذا از وزیر نیرو می‌خواهیم هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کند تا مشکل آب شرب و کشاورزی منطقه حل شود.

وی افزود:‌ استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های حوزه‌ی انتخابیه ما که فصل خرماپزان دارند باید پول برقشان بر اساس مناطق گرمسیر محاسبه شوند در حالی که شاهدیم خانه‌های کوچک با چند لامپ و وسایل برقی محدود بیش از یک میلیون تومان هزینه برق می‌پردازند.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت سلامت در زندگی مردم گفت که هنوز بیمارستان‌های منطقه به اتمام نرسیده و علیرغم وجود بیش از 350 هزار نفر جمعیت در منطقه پزشک متخصص زنان، رادیولوژی و سونوگرافی تامین نشده است.

میرمرادزهی با تاکید بر لزوم تمهید دولت برای اشتغال مردم منطقه خواستار ایجاد منطقه آزاد تجاری و دستور وزیر راه برای بهبود وضعیت راه‌های منطقه شد.

انتهای پیام

کد N1065543

وبگردی