آفتاب

نخستین جشنواره ملی "ناصرخسرو" فردا برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی "ناصرخسرو" فردا برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره ملی «ناصرخسرو» با انتخاب برترین‌های گردشگری، 24 آذرماه برگزار می شود.

نخستین دوره جشنواره ملی «ناصرخسرو» با انتخاب برترین‌های گردشگری، 24 آذرماه برگزار می شود.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو دبیرعلمی این جشنواره به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: جشنواره ملی ناصرخسرو با هدف توسعه علمی گردشگری به منظور تجلیل از منتخبان طرح‌های پژوهشی، کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های برتر، ایده‌های خلاقانه، اساتید و کارآفرینان نمونه با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ، انجمن علمی گردشگری ایران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بیش از 380 اثر و شخصیت برگزیده به دبیرخانه این جشنواره ملی معرفی شده‌اند، برای دریافت آثار و انتخاب چهره‌ها به مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی گردشگری اطلاع‌رسانی شد که داوری‌ها نیز در دو سه مرحله صورت گرفت و 55 تن به مرحله نهایی رسیدند. در آخرین دور از داوری‌ها نیز 10 اثر و شخصیت شاخص، برگزیده و در روز برپایی جشنواره تجلیل خواهند شد.

او درباره دلیل برگزاری این جشنواره گفت: در کشور چندین جشنواره بزرگ علمی به نام مشاهیری چون خوارزمی، فارابی و رازی برگزار می‌شود، لذا معتقدیم برگزاری چنین جشنواره علمی لازمه گردشگری نیز است و از آنجا که نزدیکترین شخصیت به گردشگری ناصرخسرو است، تصمیم گرفته شد جشنواره‌ای برای بخش علمی گردشگری برگرفته از نام این شخصیت شهیر برگزار شود.

ایمانی خوشخو همچنین اظهار کرد: این جشنواره امسال در سطح ملی برگزار می‌شود، اما از سال آینده سعی خواهد شد بُعد بین‌المللی داشته باشد.

دانشگاه علم و فرهنگ ساعت 15 روز سه‌شنبه، 24 آذرماه میزبان نخستین دور جشنواره ملی ناصرخسرو است.

آثار این جشنواره توسط اساتیدی چون دکتر ایمانی خوشخو، زاهدی، رهنمایی، افتخاری، رضوانی، جهانیان و حسینی از دانشگاه‌های علامه طباطبایی، تهران، تربیت مدرس و علم و فرهنگ، سعید هاشمی، عضو جهاد دانشگاهی و یعقوب‌زاده، از مرکز علمی فرهنگی گردشگری دانشجویان ایران داوری شده است.

انتهای پیام

کد N1065215

وبگردی