آفتاب

محسنی‌اژه‌ای: آدم‌های بی‌رگ دلواپس نیستند

محسنی‌اژه‌ای: آدم‌های بی‌رگ دلواپس نیستند

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: آدم‌های بی‌رگ دلواپس نیستند، هر آدم با غیرتی باید در رابطه با موضوعات زیانبار جامعه‌اش دلواپس باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره کنترل محتوای مجرمانه در فضای مجازی که در یک سال گذشته به کندی پیش می‌رود، گفت: باید از فناوری های جدید یا شبکه‌های اجتماعی استفاده بهتر شود، البته ما نمی‌گوییم که هر چه شبکه اجتماعی وجود دارد باید مسدود شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است اگر ما می خواهیم از طریق فضای مجازی ضربه امنیتی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی نخوریم باید تلاش کنیم که زیرساخت های فضای مجازی را بومی کنیم. تا زمانی که این زیرساخت ها در اختیار ما نیست و همه مسائل به یک کشور دیگر مانند آمریکا و اسرائیل بر می گردد، حتما متضرر می شویم؛ چرا که این مسائل ضد امنیتی بیشتر از مسائل اخلاقی ضربه وارد می‌کند؛ بنابراین تمام همّ دولت باید روی این موضوع باشد.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی فضای مجازی این بوده که زیرساخت‌های بومی در خود کشورمان ایجاد شود. متاسفانه در سرمایه‌گذاری فکری برای بومی سازی این مسائل و داخلی کردن زیرساخت‌ها اقدام جدی صورت نگرفته است، اما آیا با فیلتر کردن مشکل حل می‌شود؟ آیا می‌شود همه چیز را مسدود کرد؟ البته ما قائل به این نیستیم که مردم را از استفاده های صحیح محروم کنیم.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: ما از وزارت ارتباطات خواستیم که شما موضوع را مدیریت کنید و تلاش کنید که فیلتر هوشمند زیان های ما را کم کند، البته زمانی که در دادستانی کل کشور بودند آقایان قول مساعد را دادند. من خودم گله مند هستم که چرا ما در این زمینه بیش از این تلاش نمی کنیم؛ چراکه خطر آن فقط خطر فرهنگی و ضداخلاقی نیست. واقعا خطرهای گوناگون دامن کشور ما و حتی دنیا را می گیرد و تروریست ها و داعش از آن استفاده کرده و می‌کنند.

محسنی اژه‌ای یادآور شد: هر روز شایعه ای منتشر می‌شود که همه دلواپس باشند. آدم‌های بی‌رگ دلواپس نیستند، هر آدم با غیرتی باید در رابطه با موضوعات زیانبار جامعه اش دلواپس باشد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آقای میرسلیم در مورد تخلفات شهرداری تهران خبر دادند و گفتند که نامه‌ای را در این زمینه به قوه قضاییه نوشته اند که سازمان بازرسی تخلفات را تائید کرده است، آیا در این رابطه پرونده ‌ای تشکیل شده است؟ گفت: از نامه آقای میرسلیم اطلاعی ندارم. بالاخره در طول دوره های مختلف و در مقاطع مختلف، شهرداری پرونده‌ای را داشته که من از آن اطلاع ندارم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در هفته‌های گذشته مقامات برخی از شهرستان ها درباره موسسات اعتباری غیرمجاز صحبت‌هایی را کرده‌اند، چه اقدامی باید انجام شود تا این اظهارات غیرمسئولانه وجود نداشته باشد؟ گفت:‌ همه موسساتی که سامانه پولی دارند باید ساماندهی شوند. دولت، بانک مرکزی و قوه قضاییه معتقدند که نباید پول مردم رها باشد؛ زیرا مردم دچار مشکل می شوند. نحوه این ساماندهی نیز نباید به گونه ای باشد که آرامش مردم را بر هم زند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه برخی از خانواده های زندانیان مطرح کردند که وسایل گرمایشی در بندهایی از زندان اوین دارای مشکل است و حال زندانیان آن‌ها خوب نیست، آیا نهادی به غیر از سازمان زندان‌ها برای رسیدگی به وسایل گرمایشی و سرمایشی زندان ها وجود دارد؟ گفت:‌ زندان مستثنی از کل کشور نیست و امکان دارد یک روز برق یا گاز در آن قطع شود. واقعا بیش از آنچه که در بیرون یعنی در منازل و یا حتی بیمارستان‌ها به مسائل گرمایشی و سرمایشی رسیدگی می‌شود، در زندان نیز مورد توجه است و تا آنجا که ممکن است امکانات اضطراری و حتی برق اضطراری برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود:‌ دستگاه‌های نظارتی قوه قضاییه بر سازمان زندان‌ها نظارت دارد. البته بعضی اوقات یک امر کوچک بزرگ جلوه داده می‌شود و اینکه ما بتوانیم سیستم کامل و مجزای حرارتی را در سازمان زندان ها داشته باشیم در حد توان قوه قضاییه و بودجه دولت نیست.

ادامه دارد...

کد N1065077

وبگردی