آفتاب

مخالفت کشورهای شرقی با طرح جدید کمیسیون امنیت اروپا

مخالفت کشورهای شرقی با طرح جدید کمیسیون امنیت اروپا

طرح اعزام نیروهای نظامی ویژه از سوی اتحادیه اروپا برای تامین امنیت مرز کشورهای شرق این اتحادیه با مخالفت هایی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیشنهاد اعزام نیروهای نظامی اتحادیه اروپا به مرزهای بعضی از کشورهای شرق این اتحادیه با مخالفت بعضی از کشورهای شرقی روبرو شده است.

کمیسیون امنیت اتحادیه اروپا پیشنهاد داده بود برای حفاظت بیشتر مرزهای اروپایی از نیروهای نظامی زمینی و دریایی استفاده شود که چند کشور مثل یونان با این طرح مخالفت کرده اند.

یونان و چند کشور شرق اروپا اعزام نیروهای نظامی اتحادیه اروپا به مرزهای کشورهایشان را مساوی نقض حقوق مدنی این کشورها عنوان کردند.

با این حال ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی می گوید اعزام نیروهای نظامی به مرزهای کشورهای شرقی موجب بالا رفتن امنیت کل اروپا خواهد شد.

وی گفت: ما فکر می کنیم در شرایط کنونی نیاز به وجود چنین اقدامی احساس می شود. وی افزود: انتظار داریم این طرح از سوی اکثر کشورهای اتحادیه اروپا مورد حمایت قرار گیرد.

این در حالی است که ایتالیا و یونان انتقادهایی به طرح وارد کرده اند و اعتقاد دارند چنین طرحی به استقلال کشورها آسیب می زند. یک دیپلمات ارشد در اتحادیه اروپا نیز اعتقاد دارد این طرح با مخالفت اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد.

بحران مهاجران و حوادث تروریستی یکی از عمده دلایل پیشنهاد این طرح از سوی کمیسیون اروپا است. به نظر می رسد اروپایی ها می خواهند کنترل بیشتری بر مرزهای کشورهای شرقی داشته باشند.

کد N1064738

وبگردی