آفتاب

انفجار در منطقه شیعه نشین «پاراچنار» پاکستان جان ۱۵ نفر را گرفت

انفجار در منطقه شیعه نشین «پاراچنار» پاکستان جان ۱۵ نفر را گرفت

بر اثر انفجار قوی در بازار «عیدگاه» واقع در «پاراچنار» منطقه مرزی پاکستان با افغانستان ، دستکم ۱۵ شیعه پاکستانی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به  نقل از «داون نیوز»، در اثر انفجار در بازار «عیدگاه» واقع در منطقه پاراچنار ۱۵ شیعه  شهید و ۴۷ نفر زخمی شده اند، حال ۲۰ نفر از زخمیان وخیم اعلام شده است.

این انفجار در نزدیکی پایانه مسافربری در یکی از مناطق پرجمیعت پارچنار به وقوع پیوسته است.

نیروهای امنیتی پاکستان منطقه را محاصر کرده‌اند و زخمی‌های این حادثه تروریستی نیز به بیمارستان مرکزی پارچنار منتقل شده است.

 مقامات پاکستان اعلام کردند: به علت تعطیلی در این ایام، ازدحام در بازار بسیار زیاد بوده و لذا پیش بینی میشود که تعداد کشته شدگان افزایش یابد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

 لازم به ذکر است که شهر پاراچنار در منطقه «کرم ایجنسی» و بخشی از مناطق قبایلی پاکستان است، این منطقه تحت تابعیت هیچ استانی نیست و مستقیما توسط دولت فدرال کنترل می‌شود.

پاراچنار موقعیت بسیار مهمی از لحاظ استراتژیک دارد و از سه طرف با افغانستان که در حال حاضر شاهد حضور طالبان است، مجاور است.

این منطقه فقط از سمت شرق به پاکستان متصل است که این مناطق نیز تحت نفوذ طالبان قرار دارند، بیشتر جمعیت پاراچنار را شیعیان تشکیل می‌دهند که تقریبا ۹۰ درصد جمعیت این منطقه هستند.

 در ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی نیز  در اثر حمله در منطقه پاراچنار ۵۷  نفرکشته و بیش از ۱۷۰ زخمی شدند.

 همچنین در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز در اثر حمله انتحاری دیگری در همین منطقه، تعدادی از شیعیان کشته و زخمی شدند.

کد N1064310

وبگردی