آفتاب
مرکل، اوباما و اردوغان دروغ‌گوترین سیاست‌مداران

اعتماد مخاطبان یک نشریه آلمانی‌ به روحانی

اعتماد مخاطبان یک نشریه آلمانی‌ به روحانی

نتایج نظرسنجی یک نشریه آلمانی نشان داد افراد کمی به سخنان رییسان‌جمهور ایران و روسیه بی‌اعتماد هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک وب‌سایت مشهور در آلمان (Alles Schall Und Rauch) در آخرین روزهای باقیمانده تا پایان سال جاری میلادی یک نظرسنجی را برای بررسی میزان اعتماد مردم این کشور به سیاست‌گذاران جهان برگزار کرد که نتایج آن نشان می‌دهد، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سال گذشته اعتماد شهروندان کشورش را از دست داده است و 39.09 درصد شرکت کنندگان وی را دروغ‌گوترین سیاست‌مدار جهان دانستند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که به نظر می‌آید از 40 کشور مختلف جهان در آن شرکت کرده‌اند، 21 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا بعد از مرکل بزرگ‌ترین دروغ‌گو در میان سیستمداران دنیا است. هم‌چنین رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه 18 درصد از آراء را به دست آورده است و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در رده چهارم این نظرسنجی قرار دارد.

نتایج این نظرسنجی علاوه‌ بر این نشان می‌دهد که مردم به سخنان ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، حسن روحانی رییس‌جمهور ایران و الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان اعتماد بیش‌تری دارند.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالی است که نشریه تایم در گزارش سالانه خود آنگلا مرکل را به‌عنوان چهره برجسته سال 2015 معرفی کرد.

هم‌چنین، نکته جالب در این نظرسنجی این است که بشار اسد، رییس جمهور سوریه تنها 0.10 درصد از این آراء را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

کد N1064297

وبگردی