آفتاب

اخذ 28 برگ سند مالکیت موقوفات در بیجار

اخذ 28 برگ سند مالکیت موقوفات در بیجار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار از اخذ 28 برگ سند مالکیت موقوفات به مساحت بیش از 600 هکتار در سال جاری خبر داد.

بهمن آقاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، به اقدامات انجام شده توسط این اداره طی هشت ماهه سال جاری اشاره و اظهار کرد: ثبت سه وقف جدید منفعتی به ارزش بیش از 100 میلیون تومان طی این هشت ماه از اقدامات مهم این اداره بوده است.

وی افزود: اجرای دو طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه امامزادگان عبدالله، اسماعیل، محمد و امامزاده حمزه عرب، اجرای برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه امامزاده حمزه عرب و امامزاده عقیل واقع در شهر یاسوکند از جمله دیگر اقدامات و برنامه‌های انجام شده توسط اداره اوقاف بیجار است.

به گفته آقاخانی، اجرای برنامه تابستانی طرح نشاط معنوی در قالب کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآنی برای سومین سال متوالی در بیجار با جذب بیش از یک هزار و 200 نفر و با حضور بالغ بر 76 مربی و اجرای طرح مهر تحصیلی و اهدای بسته‌های حمایتی به 18 نفر از دانش آموزان هرکدام به ارزش بیش از 500 هزار ریال از دیگر فعالیت‌های این اداره بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در ادامه از اجرای طرح بصیرت عاشورایی و طرح‌های نیات واقف با هدف برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله روضه خوانی، اطعام در محل نیت واقف، اعزام بیش از 25 مبلغ، تجهیز و راه اندازی مراکز فرهنگی قرآنی و سه بقعه توسط اداره اوقاف بیجار خبر داد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح زائران حرم حسینی و اعزام 18 نفر به عتبات عالیات در دو مرحله، قرائت و حفظ قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران، تعیین تکلیف پنج مورد از پرونده‌های حقوقی از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره در این مدت است.

آقاخانی در ادامه مهمترین اقدام انجام شده اداره اوقاف و امور خیریه بیجار را اخذ معافیت مالیاتی بیش از 57 موقوفه و بقاع متبرکه منتهی به سال 92 عنوان کرد.

وی همچنین در ادامه از اخذ 28 برگ سند مالکیت موقوفات به مساحتی بیش از 600 مترمربع در سال جاری و 16 مورد تعویض سند دفترچه‌ای به سند تک برگی با مساحتی بالغ بر 23 هزار هکتار به عنوان دیگر اقدامات مهم و قابل توجه این اداره با همکاری اداره ثبت، نام برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار بیان کرد: صدور سند پنج روستای گلاله دار، شریف کندی، خرزه این، دولت کندی و چوپی نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه خواستار تشکیل کمیته یاوران وقف و رسانه از زیرشاخه‌های انجمن مشوقین وقف در راستای ترویچ فرهنگ وقف با کمک رسانه‌ها و خبرنگاران شد.

آقاخانی در پایان با تقدیر از نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به دلیل پیگیری‌های ویژه امور مربوط به موقوفات و اداره اوقاف، از برگزاری نشست و جلسات وی با اداره اوقاف و امور خیریه بیجار خبر داد.

انتهای پیام

کد N1064118

وبگردی