آفتاب
باقری:

انتخابات به صورت حزبی و بر اساس نظام پارلمانی برگزار شود

انتخابات به صورت حزبی و بر اساس نظام پارلمانی برگزار شود

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد که مسئولان کشور نباید صحبت‌هایشان باعث خدشه‌دار شدن همدلی و همزبانی مردم شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام محمد باقری در نطق میان دستور در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس گفت: مسئولان در نهادهایی که لازم است فراجناحی عمل کنند، از وارد کردن اتهامات از جمله متهم کردن سرمایه‌های اجتماعی به داعشی بودن‌ و شیعه نبودن خودداری کنند.

وی اظهار کرد: در سال همدلی و هم زبانی از همه مسئولان کشور به خصوص نهادهایی که لازم است فراجناحی عمل کنند می‌خواهیم طوری صحبت نکنند که موجب خدشه‌دار شدن همدلی و همزبانی مردم شود. لازم است آنها از وارد کردن اتهامات از جمله متهم کردن سرمایه‌های اجتماعی به داعشی بودن و شیعه نبودن خودداری کنند و از بروز تفرقه بزرگ پرهیز نمایند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان گفت: در شرایطی در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری هستیم که نظام انتخاباتی دارای ضعف شدیدی است به همین دلیل باید در اولین فرصت نسبت به رفع آن اقدام اساسی انجام شود.

این نماینده اصولگرای مجلس نبود احزاب قوی و تاثیرگذار و نظام انتخابات حزبی را به عنوان مهم‌ترین نقص انتخابات دانست و گفت: این نقیصه در عمل باعث می‌شود که نخبگان جامعه از حضور در انتخابات صرفه نظر کنند و نظام انتخاباتی به صورت قارچ گونه در آید و در نهایت افراد به صورت قارچی رشد کنند.

باقری ادامه داد: در این شرایط پیشنهادم اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات به صورت حزبی و نظام پارلمانی است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مشکل بیکاری و رکود اقتصادی در کشور به نقطه بحران رسیده است گفت: لازم است مجلس ،‌دولت و قوه قضاییه با تعامل بیشتر در جهت رفع موانع سیاسی و فرهنگی عوامل رکود بیکاری جدی باشند. چرا که بیکاری و رکود اقتصادی عوامل فرهنگی و سیاسی دارد که تا زمانی که این موانع از سر راه اقتصاد برداشته نشود‌، رکود به صورت ریشه‌ای حل نخواهد شد.

وی وجود عزم ملی و تعامل بیشتر قوه قضاییه ‌، مجلس و دولت را برای رفع رکود اقتصادی لازم دانست و گفت: در چنین شرایطی وضعیت زندگی و معیشت بازنشستگان لشگری و کشوری به خصوص فرهنگیان با مشکل جدی مواجه است که لازم است در بودجه 95 تمهیدات لازم برای حل این مشکل به خصوص رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام شود.

نماینده مردم بناب با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی‌اش گفت:هرچند این تذکرات به مسئولان اجرایی گفتار درمانی و یا به عبارتی نامه درمانی است‌، اما از باب عرف مجلس نکاتی را مطرح می‌کنم. اولین تذکر به رئیس جلسه مجلس است که وقت مرده مجلس را در اختیار ناطقان قرار می‌دهد که لازم است تجدید نظر صورت گیرد.

وی در تذکری به وزیر صنعت بر لزوم حل مشکلات کارخانه فولاد بناب با دو هزار کارگر تاکید و گفت که وزیر صنعت با تشکیل کارگروهی برای حل این مشکلات اقدام سریع انجام دهد.

باقری در تذکر دیگری به رئیس جمهور خواستار پرداخت حقوق به رزمندگانی که بیشتر از شش ماه در جبهه بودند شد و گفت که این موضوع در بودجه 94 به تصویب مجلس رسیده است.

باقری در پایان در تذکری به وزیر کشاورزی بر لزوم وجود برنامه ریزی برای حل مشکلات کشاورزان و خرید محصولات آنها تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1064015

وبگردی