آفتاب
جهانگیرزاده در نطق میان دستور؛

ورود ترکیه به عراق مناقشات منطقه ای را افزایش می دهد

ورود ترکیه به عراق مناقشات منطقه ای را افزایش می دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ورود نیروهای نظامی ترکیه به عراق بدون موافقت دولت مرکزی عراق مناقشات منطقه ای را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نطق میان دستور با اشاره به اینکه تحولات منطقه وارد مرحله جدید و خطیری شده است، گفت: شرایط حساس منطقه ایجاب می نماید که کشورهای منطقه با حساسیت و تدبیر بیشتری عمل کنند.

وی افزود: دخالت و ورود نیروهای نظامی ترکیه در عراق بدون اخذ نظر و موافقت دولت مرکزی عراق آثار زیان باری به همراه داشته و خواهد داشت.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: این مسئله از یک سو مناقشات منطقه ای را افزایش داده و از سوی دیگر مسئله ضروری مبارزه با تروریسم را از اولویت ویژه جدا ساخته و آن را به تاخیر خواهد انداخت، جالب آنکه مقامات ترک ادعا می کنند که با موافقت دولت عراق این دخالت انجام شده است در حالی که دولت ملی عراق به ویژه نخست وزیر این کشور مخالفت جدی خود را ابراز کرده و به شورای امنیت نیز شکایت کرده است، مخالفت مرجعیت معظم به ویژه آیت الله سیستانی هم با عنایت به سوابق مخالفت مرجعیت و مقابله آن با استعمار انگلیس مطمئنا دولت و مردم عراق را در مخالفت با چنین دخالت های آشکاری مصمم خواهد کرد.

این نماینده مجلس گفت: آنچه به یقین می توان گفت این است که این آشفتگی به ضرر ترکیه خواهد بود ضمن آنکه مسئولین اقلیم کردستان نیز باید با دولت هماهنگ باشند.

جهانگیر زاده درباره گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان کرد: اگرچه در درون گزارش آژانس اشکالات جدی وجود داشته و برخی دعاوی غلط نیز مطرح شده است اما امیدواریم شورای حکام به تصمیم درست برسد تا مقدمات اجرایی شدن برجام فراهم شود چراکه برخورد شورای حکام در این مرحله کلیدی ترین اقدام برای اجرایی شدن برجام خواهد بود.

وی ادامه داد: از دولت محترم انتظار داریم تا با برنامه ریزی دقیق، منطقی و شجاعانه به نبرد رکود اقتصادی موجود بروند، خروج از این رکود مستلزم اسنجام و برنامه ریزی دقیق مسئولین اقتصادی دولت است.

این نماینده مجلس گفت: رکود موجب افزایش بیکاری جمعیت جوان، با استعداد و تحصیلکرده کشور بوده و این روزها سخن گفتن از بسته های اقتصادی مُسکن مقطعی محسوب می شود.

جهانگیرزاده افزود: امیدواریم کار به جایی نرسد که علاوه بر رکود شاهد نزول نرخ رشد اقتصادی و حتی رشد منفی آن باشیم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد به سمتی پیش برویم که سرجمع اقدامات جریانات طرفدار نظام و انقلاب به تشکیل مجلس عاقل، کارآمد، متخصص و انقلابی منجر شود، وجود نیروهای عمیقا معتقد به ارزش های انقلاب، ولایت و رهبری جزو ضروریات تشکیل مجلسی است که می تواند گره گشای مشکلات کشور باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جناح های سیاسی باید به جای رقابت های حذفی به تشکیل مجلسی کارآمد بیندیشند که حل مشکلات پیش رو نیازمند انسجام و اهتمام همه نیروهای معتقد به نظام و رهبری است.

 

 

 

کد N1063970

وبگردی