آفتاب

سناتورهای آمریکایی به بهانه داعش، به دنبال جنگ با روسیه هستند

سناتورهای آمریکایی به بهانه داعش، به دنبال جنگ با روسیه هستند

دو تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در مقاله‌ای اعلام کردند ایده‌هایی نو و استراتژی منسجم برای نابودی داعش در سوریه دارند؛ ایده‌هایی که به چالش کشیده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانیل لاریسون، سردبیر پایگاه خبری «امریکن کانزروتیو» در مطلبی با اشاره به ایده‌های جان مک‌کین و لیندسی گراهام، از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی نوشته است که طرح‌های این سیاستمداران در حقیقت وارد کردن ایالات متحده به درگیری با روسیه در سوریه است.

براساس ایده‌های این سناتورها،‌ ایالات متحده آمریکا باید منطقه پرواز ممنوع در سوریه ایجاد و اجرا کند که باعث می‌شود عملیات مقابله با تروریسم توسط نیروی هوایی ارتش سوریه در منطقه انجام نشود و هزینه هنگفتی برای روسیه در هدف قرار دادن گروه‌های مخالف میانه‌رو که گمان می‌رود اصلا وجود نداشته باشند،‌ در پی داشته باشد.

لاریسون با اظهار تاسف از ایده‌های این دو سناتور آمریکایی که در وال استریت ژورنال منتشر شد، گفت:‌ این ایده‌ها هیچ انسجامی ندارند جز اینکه هدفشان وارد کردن آمریکا به درگیری تمام عیار در منطقه باشد. مک‌کین و گراهام می‌خواهند آمریکا ریسک جنگ با روسیه را به جان بخرد.

مک‌کین و گراهام همچنین خواستار ایجاد یک نیروی چند ملیتی شامل 10 هزار سرباز آمریکایی شدند که وظیفه آزادسازی رقه در سوریه را دارند که پایتخت خلافت خودخوانده داعش است. این نیروها باید داعش را در سوریه نابود کرده و صلح را آنگونه که در بوسنی و کوزوو برقرار شد، برقرار کنند.

سردبیر پایگاه خبری امریکن کانزروتیو همچنین به این مساله اشاره دارد که چنین هیات نظامی در حالی باید تحت تسلط نیروهای آمریکایی باشد که چند کشور دیگر نیز می‌خواهند در آن حضور داشته باشند. آنها در شرایط بسیار خطرناکی حضور خواهند داشت و احتمالا هدف حملات شبه‌نظامیان و تروریست‌ها قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد:‌ مقایسه جنگ بوسنی و کوزوو با آنچه در سوریه رخ می‌دهد،‌ کاملا اشتباه است چون مردم در این دو کشور حوزه بالکان خواهان حضور ناتو و آمریکا بودند اما سوری‌ها چنین چیزی را نمی‌خواهند و در نهایت،‌ این استراتژی مورد نظر این سناتورها تنها به یک حضور نظامی مدت‌دار دیگر در منطقه‌ای می‌انجامد که دل خوشی از حضور نظامی آمریکا ندارد.

انتهای پیام

کد N1063954

وبگردی