آفتاب

واکنش سازمان اوقاف به اقدام سیاسی و افراطی اوقاف مصر

واکنش سازمان اوقاف به اقدام سیاسی و افراطی اوقاف مصر

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران ایجاد ممنوعیت قرائت آیات الهی برای قاریان قرآن کریم را در مصر خلاف حقوق انسانی و دینی مسلمانان دانست و خواستار تجدید نظر اوقاف مصر در این باره شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی با اظهار تأسف از تصمیم اوقاف مصر در ممنوع القرائت کردن دوتن از قاریان برجسته مصر به دلیل سفر به ایران و اجرای برنامه‌های قرآنی، این اقدام را تصمیمی سیاسی و در راستای رضایت خاطر تکفیری‌ها دانست و تصریح کرد: این اقدام نمی‌تواند از عزم و اراده قاریان در تلاوت آیات نورانی و کلام الهی بکاهد، چراکه آنها با خدای قرآن معامله کرده‌اند و این اقدامات مذبوحانه و ذلیلانه نمی‌تواند آنها را از مسیر الهی‌شان بازدارد.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف کشورمان تاکید کرد: میان امت مسلمان ایران و مسلمانان مصر، علایق مشترک فراوانی وجود دارد و تصمیمات سیاسی و افراطی نمی‌تواند بر این علایق مشترک تأثیر منفی ایجاد کند.

ربیعی تصریح کرد: تصمیمات سیاسی و افراطی اوقاف مصر بیشتر زمینه ساز تفرقه و اختلاف در میان ملت‌های مسلمان و موجب خشنودی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری است.

انتهای پیام

کد N1063912

وبگردی