آفتاب
رویترز خبر داد:

دولت جدید آرژانتین در پی فسخ توافق «آمیا» با ایران نیست

دولت جدید آرژانتین در پی فسخ توافق «آمیا» با ایران نیست

هرچند پیشتر اعلام شده بود که دولت جدید آرژانتین توافق دولت قبلی این کشور با ایران را در خصوص پرونده آمیا فسخ می کند اما امروز خبر دیگری در این رابطه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت جدید آرژانتین درخواستی را به دادگاه برای فسخ قرارداد آرژانتین با ایران در خصوص پرونده آمیا ارائه نخواهد کرد.

بر اساس توافق ایران و آرژانتین، قرار است قضاتی از یک کشور مستقل به پرونده آمیا رسیدگی کند و از آنجا که ممکن است صهیونیست ها امکان اعمال نفوذ در این رسیدگی جدید را از دست بدهند تلاش می کنند تا به هر نحوی این توافق را فسخ کنند.

دولت جدید آرژانتین از روز پنجشنبه هفته گذشته رسما کار خود را آغاز کرده و «مائوریسیو ماسری» رئیس جمهور جدید این کشور، بعد از پیروزی در انتخابات اعلام کرده بود که این توافق را فسخ می کند و این موضوع موجب خوشحالی صهیونیست ها شده بود.

هر چند رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری دارد تا ایران را عامل انفجار سال ۱۹۹۴ بوینس آیرس موسوم به انفجار آمیا معرفی کند و در این راه اقدامات تروریستی گسترده ای را نیز انجام داده اما حقیقت چیز دیگری است.

رژیم صهیونیستی تا کنون تلاش زیادی را برای مرتبط کردن ایران و حزب الله لبنان با انفجارهای آرژانتین انجام داده اما این توطئه براساس شواهد بسیار معتبری، توسط موساد طراحی و به وسیله برخی از رهبران یهودی آرژانتین که ازمافیای مالی آن کشور بودند و به صورت مافیایی عمل می کردند، انجام گرفت.

گرچه این اقدام  برای کوچاندن دسته جمعی یهودیان آن کشور به سرزمینهای اشغالی فلسطین صورت می گرفت، اما این مسئله بعدها تبدیل به ابزاری تبلیغاتی برای بزرگ جلوه دادن عظمت واقعه شد. برای مثال در این زمینه می توان به ادعای کشته شدن فردی به نام «پاتریشیو ایرالا» یک مرد پاراگوئه ای اشاره کرد که تا مدتها تصور می شد، وی در میان کشته شدگان است و در آوریل سال ۲۰۰۱ مشخص شد که وی در پاراگوئه به شغل نانوایی مشغول است.

کد N1063813

وبگردی