آفتاب
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

وقفیات با توجه به نیازمندی‌های روز جامعه انجام شود

وقفیات با توجه به نیازمندی‌های روز جامعه انجام شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برای موقوفات خود شاخص در نظر گرفته و با توجه به شرایط و نیازمندی‌های روز جامعه وقف‌ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: علی‌رغم رکود زیاد و با توجه به شرایط و امکانات روز می‌توان پویاترین اداره را اوقاف دانست.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در فرهنگ و توسعه وقف، گفت: علت توجه ویژه به رسانه این است که با افکار عمومی و اقشار زیادی از مردم در ارتباط است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، با اشاره به این‌که «بهترین دفاع فرهنگی، تهاجم فرهنگی است» افزود: در بحث دفاع از تهاجم فرهنگی رسانه‌ها نقش بسزایی داشته و دشمن با استفاده از همین رسانه‌ها سعی کرده به اهداف خود برسد.

گرایلی، با اشاره به ارزیابی از وضعیت تبلیغ وقف در سال‌های اخیر در سطح کشور، افزود: با توجه به امکاناتی که در دسترس داریم، بهتر می‌توانیم در عرصه‌های گوناگون به کشور خدمت‌رسانی کنیم.

وی با بیان این‌که «انفاق فقط صدقه دادن نیست» تصریح کرد: سرمایه‌گذاری هم یک نوع انفاق بوده زیرا باعث ایجاد اشتغال شده و ناهنجاری‌های جامعه را کم و به چرخه اقتصادی کشور کمک زیادی می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، با بیان این‌که «اولویت‌های وقف متفاوت است» گفت: گونه‌ای افکار عمومی را تشویق کنیم که با توجه به نیازمندی‌های روز جامعه و غیر از زمانی که خودشان هستند موقوفات خود را انجام دهند.

گرایلی با بیان این‌که «موقوفات باید با نیت نیاز روز جامعه ثبت شود» خاطرنشان کرد: وقف‌های خود را در حوزه امنیت برای مرزها و روستاها و موقوفاتی برای حفظ و نگهداری محیط زیست می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به آثار وقف در جامعه افزود: از مهم‌ترین آثار وقف، اثر اجتماعی آن در تقویت حس نوع‌دوستی و نیاز جامعه است که از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، یادآور شد: از راهکارهای ترویج وقف احیای نیات فراموش شده است که سبب تشویق و ترغیب مردم جامعه به این مهم می‌شود و اگر مردم با آثار و برکات وقف در جامعه و ماندگاری آن در پرونده اعمال خود آشنا شوند بی‌شک در موضوع وقف تحولی ارزشمند رخ می‌دهد.

انتهای پیام

کد N1063614

وبگردی